- lör 08 sep 2012, 18:34
Trist att så många fastnat så hårt i tanken på vad en familjekombi är. Efter att ha ägt det mesta, inklusive V70 av senaste snitt, så kör jag nu Skoda Superb. I frågan om kvalitetskänsla, pris, utrymme och ekonomi vinner Superben med hästlängder. Ja förresten, släng in hästen i baksätet, den lär inte klaga. Sen har den inte riktigt senaste säkerhetstekniken med typ BLIS och annat tjafs som sällan funkar i praktiken, men är en Euro NCAP 5:a trots det. Superben är en familjekombi av rang, V70 löjligt trång i hela kupén och inte minst i bakluckan. Den är alldeles för låg. Mondeo har jag aldrig haft, men väl provkört. Alldeles för smäckig men med bra utrymmen och tveksamt andrahandsvärde. Passaten är ju så präktig så man dör bakom ratten, precis noll körkänsla, precis som med V70.
Jag har dessutom haft två Skoda Octavia RS och alla dagar i veckan skulle jag välja den före V70. Funkar fantastiskt bra om man är 1,80 lång med två bakåtvända barnstolar och ett hav av utrymme i skuffen.
Lägg några minuter på Google så hittar ni tester både i Sverige och andra länder där Superben smiskar det mesta. Inte minst är det en Top Gear-favorit och de brukar inte vara flirtiga.
Tack för ordet.
Jag har dessutom haft två Skoda Octavia RS och alla dagar i veckan skulle jag välja den före V70. Funkar fantastiskt bra om man är 1,80 lång med två bakåtvända barnstolar och ett hav av utrymme i skuffen.
Lägg några minuter på Google så hittar ni tester både i Sverige och andra länder där Superben smiskar det mesta. Inte minst är det en Top Gear-favorit och de brukar inte vara flirtiga.
Tack för ordet.
VW Tiguan R-Line 211hk TSI DSG 2012 med extra allt.