Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoglad
runema skrev:Hei,
jeg har en ny V70 med motorvarmer på diesel.
Har VOC og på app kan motorvarmer programmeres og startes.
Er det noen funksjon som kan starte motorvarmer direkte med nøkkelen?
Har en slik nøkkel: http://forumbilder.se/Image.aspx?iid=102012123923P6cfd
Har selv undersøgt dette.
Diesel fra model 2013 har denne mulighed.
http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... 334bacda1e

Kopi.
Om din Volvo är försedd med en bränsledriven värmare kan din bilnyckel uppgraderas med en fjärrstartsfunktion. Du startar värmaren med en knapptryckning på nyckeln och får en bekräftelse i form av att bilens lampor blinkar till. :D
av S80V8AWD
Vilket snilleblixt att istället inkludera den funktionen i nyckeln, om än simpel! Hundra meter räcker gott och väl till för oss. Bilen står väg i väg med huset, men man måste gå runt halva stan för att komma dit.. Hur mycket kostar det att få den funktionen på sin MY13? Med tanke på att det bara är några rader kod så torde det väl vara billigare än den separata fjärrkontrollen?
Användarvisningsbild
av Momentum
S80V8AWD skrev:Med tanke på att det bara är några rader kod så torde det väl vara billigare än den separata fjärrkontrollen?
Några rader kod hjälper nog inte, klockfunktionen på värmaren är också ett primitivt program, men det kostar ju hur mycket som helst numera
av veeseventy
:cry: -Ringte forhandleren her i Norge og hørte om pris på denne lille software-installasjonen...
Jeg har 2013-bil med PCC, VOC, Dieselvarmer med timer. Trenger bare litt software.....
og den.
koster...
....
3600,- Norske kroner.... :shock: :evil: :(
....
-----EDIT-----
4000,- Norske kroner, -installasjon 400 kroner tilkommer softwareprisen....

Dette synes jeg ærlig talt kunne vært en gratis funksjon som kunne distribueres sammen med softwareoppgraderinger under "Volvo service 2.0".... :|
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]