Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
funderat på att sänka min v70n 2.4 automat, funderat på lesjöfors 30mm. Bilen gått 12000mil. vågar man byta med tanke på om det kan förekomma vibrationer ??
Användarvisningsbild
av Björkman
Min är sänkt 40mm och sportdämpare runt om och det ända är att vägen hörs mer.. men ett stort plus är
om du är lite fartglad och hör småvägar med mycket kurvor och backkrön ligger bilen som slickat efter vägen.

Men jag håller alltid hastighetsbegränsningen förståss
av volvov702002
både för väghållningens skull men mest utseendemässigt, inte vackert när han e så hög, särskillt ibak, ifram har han bra höjd, frågan är om man bara kan sänka i bak så det blir något sänkt så ser den lite mera låg ut då jag har enbart 16tum på.
av Provocative
Detta har jag aldrig hört förut. Men mina däck som är ett år gamla var totalt nedslitna på innsidan, bak. Blev två nya. Anl killen som justerade hjulen så kunde han inte ställa Cambervinkeln på bilen (S60) då det inte är ställbart. Anledningen till vinkelfelet berodde på sänkningen som förändrade bilens geometri.
Jag köpte det då jag är rätt haj på vinklar (teoretiskt)
Så nu blir det antingen bilbyte eller fjäderbyte. Aldrig mer sänkt efter att sett detta.
av mikebike
Provocative skrev:Detta har jag aldrig hört förut. Men mina däck som är ett år gamla var totalt nedslitna på innsidan, bak.
Det råkade jag ut för när nivåregleringen pajade.
Annars var det inga problem att köra 17 000 mil med 40 mm sänkning!
V70N AWD -01
Användarvisningsbild
av Björkman
Jag har ju inte gjort alla saker själv på bilen jag har.. men när den sänktes gjordes de på en firma som samtidigt gjorde 4 hjuls inställning
av volvov702002
hjulinställning hade jag givetvis tänkt att göra i samband givetvis. Men vad jag förstått går det inte göra en tillräcklig inställning ibak utan sliter däck som jag förstått? Tänkte sänka 30mm.
av mikebike
volvov702002 skrev:hjulinställning hade jag givetvis tänkt att göra i samband givetvis. Men vad jag förstått går det inte göra en tillräcklig inställning ibak utan sliter däck som jag förstått? Tänkte sänka 30mm.
Nej, det är (tydligen) fel.
av Provocative
mikebike skrev:
volvov702002 skrev:hjulinställning hade jag givetvis tänkt att göra i samband givetvis. Men vad jag förstått går det inte göra en tillräcklig inställning ibak utan sliter däck som jag förstått? Tänkte sänka 30mm.
Nej, det är (tydligen) fel.
Vad är fel? jag har ställt in hjulen två ggr nu. Första gången sa de att det inte gick bättre o nu i veckan förklarade killen att allt som kunde justeras på cambern var att lossa och låtta hålens naturliga spel göra vad de kunde.
Så mina står över 1,5grad utanför tolerans.

Vet du hur man ställer cambern så berätta gärna då jag funderar på att höja min för att slippa betala 4-5000kr/sässong på däck.

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]

https://rullomkrets.se/

Jag bytte bränsefilter och jag använde v[…]