Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvov702002
Hört läckage på min bil en längre tid, så funderar vilket man ska satsa på, "original" utförande eller köra på rostfritt ??

skruvat.se har rea så blir samma kostnad för rostfritt från rakarör som ett originalutförande från skruvat.se

större dämpare i bak på originalen mot rostfritt, antar det påverkar ljudet med ??

nån som vet vad det är för skillnad på dom två varianterna som finns för mellanljuddämpare och slutdämparen som är identiska men liten skillnad i pris ??

http://www.skruvat.se/Avgassystem-Standard-C149.aspx
Användarvisningsbild
av Perc
Tänkte du ha kvar din bil så länge så du får nytta livslängden hos ett rostfritt system?
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Perc skrev:Tänkte du ha kvar din bil så länge så du får nytta livslängden hos ett rostfritt system?
Kostar det nästan samma så är det ju bara en fördel?

Dessutom ett + om man ska sälja
av volvov702002
rea på skruvat.se på dessa avgassystem så därav. Visst är rostfritt ett plus , men hållbart visserligen med original med , håller väl iaf 10år som mitt nuvarande. Sen vet jag inte hur det e med ljudnivån? då det är mindre ljudburk bak på rostfria system jämfört med standard.

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]