Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dst02
Alla vet väl hur grymt irriterande och jobbig bältespåminnaren är med sitt helvettes tjutande i takt med att farten ökar om nån råkar få av sig bältet?
Jag har fått senaste uppdateringen nu där tjutandet är borta och istället så piper de till ca 1 gång per 7 sekunder på den lägsta volymen direkt man sätter sig i bilen och motorn är igång om man inte är bältad.

Någon mer än Jag som har denna lösning? Fick airbag/bältes systemet uppdaterat igår.
av mangeV70
Fick samma påminnare när jag servade bilen i maj. Den är lite mer diskret även om man nu inte kan smyga igång utan påminnare upp till 7 km/h eller vad det var innan.
av S80-04
Fick samma uppdatering, 2.0, i våras vid servicen. Ljudet är faktiskt behagligare.
av stefan.li
Jag gjorde 6000 mils service för 2 veckor sedan, står mjukvaruuppdatering på kvittot men jag har kvar det "gammla" ljudet. Borde jag påpeka detta när jag ska in för ett annat garanti ärende nästa vecka?
Användarvisningsbild
av MartinS
Min XC60 fick mjukvaruuppdatering i Juli men jag har också kvar det gamla plinget, inget som stör mig dock.

/Martin
av PeterA
*hmm* enda skillnaden på min bil efter senaste servicen nu i september var att det inte längre går att spola podcaster vilket är grymt irriterande men plinget är som vanligt....

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]

Ja, det är väl dags för mig att sv[…]

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har br&[…]

Det står inget om vilken plast det är! […]