Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bewsfroe skrev:Tack för alla siffror! Verkar rätt törstigt... Med en förbrukning på 0,7 / mil hade jag behövt köra ca 1500 mil per år för att det ska gå jämnt ut med min bensinare. Såvida inte min ekvation e helt åt h-e. Men ska man snurra runt med 0,8-0,85 så känns det inte lönt. Får ge upp drömmarna om automat helt enkelt.
Precis så är det, jag har velat fram och tillbaka om att byta upp mig till en nyare diesel men förbrukningssiffrorna från det bilarna fick partikelfilter är helt enkelt för höga. Alternativet hade vart att välja en bil från -05 men då börjar bilen bli för gammal. Jag tror helt enkelt att jag för egen del kommer att välja ett annat märke.
dieselmagnus skrev:Vet att de som kör D5 från 2006 185Hk med aut har klagat på hög förbrukning men de med manuell låda har inte lika hög förbrukning. Skall tydligen vara så att automaten är ganska varvvillig innan nästa växel åker i. Vet ej om mjukvaruuppdatering kan råda bot på detta. 0,8l/mil kunde jag ju själv köra utan problem med min 9-5 aero om man körde normalt utan glad gasfot.

Som sagt ligger ju själv på 0,65l/mil med aut och BSR steg 1 med min V70 D5 2002 27500 mil på mätaren.

Hej

Måste också ge mig in i diskussionen.
Kör en D5...6-vxl..2006. 21200 mil.
Kör väldigt snällt ...håller hastighetsbegränsningarna...så jag har en medelförbrukning på 0,46/ mil. ..det kan jag inte klaga på.
Kör på 110 väg..till och från jobbet...8 mil T/R.
Annars helnöjd med bilen..grymt vrid och den flyttar sig verkligen om jag vill det. :D

Trevlig helg på Er alla
dieselmagnus skrev:Fast då kan man åka V70T5 med aut och ha samma förbrukning men väsentligt bättre drag
Menar du att en T5 automat ska klara sig på 7 liter? Det låter ofattbart, jag har aldrig fått min 2.5T under 10.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]