Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SPIDER60
Jag själv trodde inte på detta i början. Det kommer inte från någon andra eller tredje part så resten får ni gissa på. Ska för nöjes skull spela in video och bevisa. V60 D5 Hängde inte med vid rödljusen och den har liknande prestanda.

Kan ni tipsa om något bra och billigt ställe i gbg där jag kan få den bänkad?

Tillägg:

0-100 test mot dessa hittills

v60 D5 D3
C70 T5
XC60 2.4D (d5 versionen)
Audi 2.0D 2010 eller nyare var det iaf
och ingen har hängt med upp till 100
av Droopy
SPIDER60 skrev:Jag själv trodde inte på detta i början. Det kommer inte från någon andra eller tredje part så resten får ni gissa på. Ska för nöjes skull spela in video och bevisa. V60 D5 Hängde inte med vid rödljusen och den har liknande prestanda.

Kan ni tipsa om något bra och billigt ställe i gbg där jag kan få den bänkad?

Tillägg:

0-100 test mot dessa hittills

v60 D5 D3
C70 T5
XC60 2.4D (d5 versionen)
Audi 2.0D 2010 eller nyare var det iaf
och ingen har hängt med upp till 100
Du behöver inte bevisa något ge oss bara mailadress alt telenummer till din väns kontakt, han kommer att få jobb så det räcker till och blir över, jag tror nog många glädeligen betalar honom en bra slant ochså, inklusive undertecknad :D
av dissonans
Nu tror jag inte ett dugg på detta utan är övertygad om att vi har med ett troll att göra, men oavsett är det ju inte direkt intelligent att belasta en drivlina som är dimensionerad för endast 240 nm för hela 410 nm.
av grålle1
pak7 skrev:Har mailat dom och frågat för en stund sen men det är dåligt med svar:(
Vill också ha chipning men det verkar va lönlöst där ja.
T3 är ju fan farligt svag vid omkörningar! Rena lotteriet om man hinner ju...Våran andra bil audi a4 med 150hk är ju rena raketen vid jämförelse.
Inget svar från Polestar ännu? På deras hemsida nämner de nu iaf T4 (i V40) som kommande.... (Tror personligen dock fortfarande inte att det kommer att komma till T3...)
av pak7
Nix.
Inte ett ljud. :(
Trist att de inte kan ta och svara på enkla frågor...
Men lusten att trimma blir ju inte direkt mindre ändå.bara det med motorgarantin då...
av Bonlo
SPIDER60 skrev:Har just nu ett chip som ger 210 hk och 410nm i min T3. Ni anar inte vilken skillnad det är. Fick det från en vän som har rätt kontakter.

Man kan ju förstå varför dom väljer att inte släppa detta officiellt än iaf. Den mäter sig med dagens D5 OCH T5 utan problem, då skulle försäljningssiffrorna få en turnover och denna 1.6 hade vart poppis för det billiga priset kontra prestanda. Återkommer med mer siffror om folk vill veta, funderar på 0-100 test och 80-140 typ. Förbrukningen har minskat och kör endast på 98oktanig. 7.3 i medel på autobahn blev det, +140kmh.

Tippar på att den lägre vikten också gör sitt jämfört med diesel,automat,awd osv osv
Har du s60 eller v60 och vilken årsmodell? Är nästan 100 på att jag har precis samma programvara i min s60 och min drar verkligen ingen d5 eller t5....
Dock är min rätt sen MY12 som har fått en del ändringar i bla utväxling som gör den slöare än tidigare årsmodeller.
av Droopy
Bonlo skrev:
SPIDER60 skrev:Har just nu ett chip som ger 210 hk och 410nm i min T3. Ni anar inte vilken skillnad det är. Fick det från en vän som har rätt kontakter.

Man kan ju förstå varför dom väljer att inte släppa detta officiellt än iaf. Den mäter sig med dagens D5 OCH T5 utan problem, då skulle försäljningssiffrorna få en turnover och denna 1.6 hade vart poppis för det billiga priset kontra prestanda. Återkommer med mer siffror om folk vill veta, funderar på 0-100 test och 80-140 typ. Förbrukningen har minskat och kör endast på 98oktanig. 7.3 i medel på autobahn blev det, +140kmh.

Tippar på att den lägre vikten också gör sitt jämfört med diesel,automat,awd osv osv
Har du s60 eller v60 och vilken årsmodell? Är nästan 100 på att jag har precis samma programvara i min s60 och min drar verkligen ingen d5 eller t5....
Dock är min rätt sen MY12 som har fått en del ändringar i bla utväxling som gör den slöare än tidigare årsmodeller.

och vad har du för mjukvara om man får fråga?
av SPIDER60
My12 S60 är det! Så har inte dom ändringarna som du hade pga tidig my12a , skrev att den mäter sig med dom utan problem. Inte så svårt att fatta pga 410nm och den lägre vikten. Fråga på mer om ni undrar.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]

Byte huvudbromscylinder

Statusuppdatering: Hittade absolut ingenting. Luf[…]

Remmen ska bytas efter 10 år även om b[…]

Byta servo XC60