Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Om Iphone 5 kommer att finnas från och med onsdag (12/9) nästa vecka när Apple har någon form av pressvisnig tror jag diskuteras på många andra forum så åter till de som denna tråd handlar om. :wink:

Någon som vet om de fungerar fullt ut med Spotify och Samsung Galaxy S3, dvs byta låt via ratten samt att kunna se artist/grupp och låttitel i Sensus?
hållundan skrev:
zizou75 skrev:hållundan: Stämmer de att du inte lyckats att få upp titel och artist med Samsung S3? Har du kollat med Samsung support om S3 har AVRCP1.3? Som jag förstår de så borde de de ingå i Bluetooth 4.0 men jag är ruggigt osäker på detta.

Anledningen till att jag undrar är för att jag går och funderar på att byta till en S/V60 samt så är de dags att byta telefon och vill då helst att detta ska fungera på den mobil som jag väljer där valet står mellan S3 och Iphone5.
Det stämmer att jag inte får upp titel och artist i Sensus med Samsung S3, så illa är det. Dock, ska tilläggas, att jag emellanåt får upp en låttitel, artist samt album när jag streamar från S3an, problemet är bara att låten inte är alls den som spelas, låttitel är samma hela tiden oberoende om jag byter låt och det hela funkar allmänt buggigt...

Så visst, Iphone4 har väl varit den som funkat bäst hittills medelst AVRCP-kommunikation och titelvisning. Tragiskt men sant.

Jag behöver kanske inte nämna att jag är aktiv motståndare till appleprodukter? :P
Ok, får hoppas att de kommer någon form av uppdatering till S3 så att de kommer att fungera fullt ut framöver. Tackar för informationen och återkom gärna om du skulle snubbla över någon mer intressant information om detta.

Med största sannolikhet så kommer de nog att bli en S3 för mig även fast detta inte fungerar som jag helst vill.
Är inget Applefantast men inte helt emot heller. :)
zizou75 skrev:Någon som vet om de fungerar fullt ut med Spotify och Samsung Galaxy S3, dvs byta låt via ratten samt att kunna se artist/grupp och låttitel i Sensus?
Nej, det fungerar inte fullt ut. Däremot fungerar volymknappar och låtbyte i ratten med S3 (GT-I9300, Android 4.0.4) och Sensus (med Bluetoothmjukvara 5.00.17S).

Kan bara hoppas på att S3 uppdateras med AVRCP till minst 1.4 och att Sensus (3.0?) förbättrar läget.

Ädit: S3-mjukvaruinfo adderad.
zizou75 skrev:Ok, får hoppas att de kommer någon form av uppdatering till S3 så att de kommer att fungera fullt ut framöver. Tackar för informationen och återkom gärna om du skulle snubbla över någon mer intressant information om detta.

Med största sannolikhet så kommer de nog att bli en S3 för mig även fast detta inte fungerar som jag helst vill.
Är inget Applefantast men inte helt emot heller. :)
Självklart uppdaterar jag forumet med info så fort det kanske händer något. :)
Håller tummarna stenhårt. S3an lirar ju generellt helt makalöst bra, så telefonen som sådan är jag väldigt nöjd med.
Enligt denna tråd på spotifys forum så verkar de som om problemet ligger i själva Appen till Android som felet ligger i.

http://community.spotify.com/t5/Mobile- ... /td-p/1015
zizou75 skrev:Enligt denna tråd på spotifys forum så verkar de som om problemet ligger i själva Appen till Android som felet ligger i.

Intressant! I sammanhanget får man ju faktiskt erkänna att Spotify-appen för Android (version 0.5.3.56) är riktigt bedrövligt buggig. Märkligt att man inte satsar på att fixa samma funktionalitet oberoende om den är till Appleprodukter eller Android.

Ädit: I synnerhet när man pröjsar 99 spänn i månaden för tjänsten...
hållundan skrev:
zizou75 skrev:Enligt denna tråd på spotifys forum så verkar de som om problemet ligger i själva Appen till Android som felet ligger i.

Intressant! I sammanhanget får man ju faktiskt erkänna att Spotify-appen för Android (version 0.5.3.56) är riktigt bedrövligt buggig. Märkligt att man inte satsar på att fixa samma funktionalitet oberoende om den är till Appleprodukter eller Android.

Ädit: I synnerhet när man pröjsar 99 spänn i månaden för tjänsten...
Om du tycker att Spotify-appen för Android är buggig ska du testa den till Windows Phone 7... jisses säger jag bara. Tydligen var det något Microsoft utvecklade i en hast för att ha som marknadsföringsploj. Den appen är instabil, buggig och har endast en bråkdel av funktionaliteten iphone-appen har.

Sen kan jag tycka att Spotify i allmänhet är lite buggigt. Speciellt i kombination med Sonos.

/S
elcarlos skrev:Hej min S60 vill inte hitta min nya Samsung Galaxy S3, jag hyrde under veckan en V60 och inte heller lyckades jag para telefonen med bilen, har ni samma problem?
Nej det funkar för mig. Däremot buggar den rejält hårt om man råkar exempelvis sätta på Spotify i telefonen, spela musik och SEDAN ansluta till bilen. Då hackar ljudet och lever rövare en stund.

Har du kollat så att telefonen är synlig vid "parningsläge"?
Det är egentligen ingen bugg. Spotify har helt enkelt inte implementerat att låtinfo streamas över AVRCP till Android-klienten. Funkar bara på iPhone.

/ j
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Det är för att ingen använder de[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]