Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Heed
Hej.
Har problem med min navigator på min XC90. Den kan inte läsa skivorna. Navigation är knäpptyst, så jag misstänker att den måste bytas ut. Finns det någon kopia att koppla in? Original utbytes är åt helsike för dyr. (H) Eller finns det någon som lagar dom för en vettig peng?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Det är ju skönt med RTI:n men den är ju väldigt dålig användarmässigt. Har en själv som används flitigt. Kolla på skroten eller köp en vanlig GPS billigare, bättre
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
Heed skrev:Hej.
Har problem med min navigator på min XC90. Den kan inte läsa skivorna. Navigation är knäpptyst, så jag misstänker att den måste bytas ut. Finns det någon kopia att koppla in? Original utbytes är åt helsike för dyr. (H) Eller finns det någon som lagar dom för en vettig peng?
Hei på deg hadde akkurat samme problem med min,det jeg gjorde var og sette inn en cleaning cd dvd,etter et par rens leste den igjen skivene!! :-)-)
Prøv evt dette. :-)-)
av Heed
Det dom tar på skrotarna är vad jag kan tänka mig betala för en ny. Köper man en på skroten, så kanske den bara funkar i någon månad. Tänkte mest om det fanns någon pirat att sätta dit, eller om det finns någon som kan reparera dom. Tror det är motorn till linsen som gett upp.
av Larzan
Byter du enhet ska den "giftas" ihop med fordonet.

Fick byta min förra sommaren, då den inte läste skivorna.

Gick man in till de dolda menyerna i displayen så stod det klart och tydligt N/A på DVD enheten.

Om jag minns rätt nu.
När du startar bilen så åker antagligen dvd skärmen upp. När du har blå skärm trycker du på rattens knappar "enter-back-enter" i snabb följd så kommer du åt bilens Världsklocka, lite inställningar m.m.

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]