Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av toksmurfen
Att koppla in en box i systemet som lurar sensorerna tycker jag är som att leka med elden då bilen inte vet vad den egentligen gör och det kan gå riktigt illa.

Det var därför jag funderade på de 3 ovanstående alternativen, blir nog Polestar som det känns nu även om BSR lockar med 245Hk och 520Nm :???:
av Johannnes
Cox skrev:Visst om du inte bryr dig i vad som kan hända med din bil, så kan man beställa dessa fulboxar
Kan vara en "sämre" box, men dem som har en sådan kör om dig säkert utan problem!!!!
av Cox
Johannnes skrev:
Cox skrev:Visst om du inte bryr dig i vad som kan hända med din bil, så kan man beställa dessa fulboxar
Kan vara en "sämre" box, men dem som har en sådan kör om dig säkert utan problem!!!!
Det var inte det jag antydde, och struntar fullkomligt i om någon kör om mig. Det har jag vuxit i från.
Men jag är inte intresserad av att byta motor,diesel pump, drivaxlar, växellåda mm pga av en fulbox. Därför valde jag Polestar.
Finns hur många trådar som avhandlar detta, läs och avgör själv
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Alla boxar som man kopplar in i styrsystem lurar sensorerna så dom inte får normala värden det kan man inte komma ifrån i och med det så får inte styrsystemet de rätta värden och "vet" därför inte vad som händer med bilen.
av Johannnes
Cox skrev:
Johannnes skrev:
Det var inte det jag antydde, och struntar fullkomligt i om någon kör om mig. Det har jag vuxit i från.
Men jag är inte intresserad av att byta motor,diesel pump, drivaxlar, växellåda mm pga av en fulbox. Därför valde jag Polestar.
Finns hur många trådar som avhandlar detta, läs och avgör själv

Det är sant i det du säger. I slutändan får man sätta sig ner och fundera vad man själv är ute efter!!! Du finns en uppsjö av varianter, men som du säger så är nog Polestar den tryggaste av dem alla.
av Cox
Ja det är så jag har resonerat, jag vill ha en bil som fungerar utan trassel, därav mitt val av Polestar och det har jag inte ångrat. Har bekanta som monterat in boxar och dom har skjutit dieselpumpen ingen billig historia.
av tunnis
Är väll ganska självklart att man skall välja Polestar.

Har dock själv kört med Bsr 245hk och satan va den bilen gick bra.

Fulbox hör hemma på skroten. (risken finns att bilen hamnar där annars)
Ang Polestar: Vad säger ni om att installera Polestar optimering i en Volvo V70 2,4 D 06:a,(163 hk, 340 nm) med automat? Bilen har några år på nacken nu, och har rullat 18 600 mil. Tycker effekten räcker väl till, men är ändå sugen på Polestar som skulle ge 205 hk och 450 nm. Fick reklam om detta efter att jag ägt bilen i en vecka.

Men det är ju just detta, att bilen inte är ny, och redan rullat 18 600 mil. Är det så att säga försent att effektoptimera bilen? Att den håller i motorn & växellådan i 7-8000 mil till är det viktigaste för mig. Tilläggas kan att bilen är totalt fullservad sedan ny av en personlig mekaniker på Volvoverkstaden.

Mvh Ronnie
snö

Nu har det snöat här sedan i går e[…]

Elpriset

Min IVT är inne på 17e året utan […]

Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]