Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petróvitj
Någon som vet vad det var för orsak att ändra designen för 6-an i XC60 modell beteckning?

Från:
Bild

Till:
Bild

Tecken på att det kommer XC50 snart kanske?
av moffe
Hmm... intressant.
Först tänkte jag säga att den nya desigen är snyggare då trodde jag de var den första bilden.
Sen såg jag att den första var den gamla designen. :D

Men nu när jag kollar lite till på bilderna, så nya 6an är nog helt snygg också!
Får se vad som innebär med nya ändringen... Facelift på xc60 eller ny xc90, xc50? who knows...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Gäller väl alla Volvos sexor. För likt en 8 kanske? iom att en T8 visats
Användarvisningsbild
av MartinS
Den gamla sexan är ju ju väldigt lik både en femma och åtta på håll. Kanske orsaken till bytet om inga andra siffror ändrat sig?

Är det samma 6:a i motorbeteckningen på MY13?

/Martin
av KarlE
Den nya är ju tydligare på längre håll, så det borde vara anledningen. Kanske lätt att missta för en åtta.
av moffe
Huuur kan man spåra iväg till att en XC50 ska komma för man byter typsnitt på siffran 6?
HeHe :) Man bara hoppas på att det skulle komma något nytt...
Själv hoppas jag på att det skulle komma en ny XC90 snart. Men det lär ska dröja, till åtminstone 2014(tidigst) om ens då.
Användarvisningsbild
av Funk
KarlE skrev:Den nya är ju tydligare på längre håll, så det borde vara anledningen. Kanske lätt att missta för en åtta.
Och däri ligger svaret... det handlar enbart om läsbarhet och alla tecken som kan "felläsas" ändras..

/Thomas
av grålle1
Enkelt men tråkigt... :roll:

.... blir väl mer spännande nyheter nästa MY istället då :D
Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]