Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
rottisrobban skrev:Beställde min första nya bil häromdagen så nu går man i väntans tider....

Blev en XC70 D4 Dynamic Edition med High-Tech paket, 5 tonade rutor + dragkrok.

Någon här som har denna bil? Är ni nöjda? Kan knappt bärja mig, men det var snabb leveranstid drygt 1 månad bara!!

//Robban
Har du möjlighet att sätta in en bild på bilen, svårt att hitta bra bilder på xc70 i Caspian blue. Även jag beställde den färgen...Hur ligger din till i beställningen?
av mangeV70
ansjo skrev: Har du möjlighet att sätta in en bild på bilen, svårt att hitta bra bilder på xc70 i Caspian blue. Även jag beställde den färgen...Hur ligger din till i beställningen?
Caspian Blue är en riktigt snygg färg. Valde mellan den och Ocen blue när jag beställde för drygt ett år sedan. Ocean blue är oxå snygg men den föll bort då jag prioriterade bort ocean race-utrustningen.

Tyvärr sitter jag på jobb med en sketen bil så jag kan tyvärr inte ta några rättvisa foton och bilderna jag redan har ligger hemma i en annan dator. Men vill du se den live så finns jag på en plats nära dig. I allafall på helgerna när man inte är ute och jobbar så mycket.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Enzo skrev:
V9097 skrev:Jag har ingen själv, men provkörde en manuell sådan för en vecka sedan. Jag tror du kommer bli nöjd!

Jag tycker D4 räcker bra. XC70 är hursomhelst ingen räcer. Jag skulle inte sakna D5-an om jag köpte en D4. Dessutom skiljer inte mycket i vridmoment mellan D4 och D5.

Vilken färg blev det?
Eh nej men dryga 50 hk ... Allt är ju en prisfråga, men diffar det bara 20000 så har jag svårt att se mkt som är mer prisvärt än det.
Varför betala 20000 för 52 extra hästkrafter när man strax kan få samma 52 hästkrafer för en bråkdel via Volvo/Polestar.
av Enzo
VolvoB20 skrev:
Enzo skrev:
V9097 skrev:Jag har ingen själv, men provkörde en manuell sådan för en vecka sedan. Jag tror du kommer bli nöjd!

Jag tycker D4 räcker bra. XC70 är hursomhelst ingen räcer. Jag skulle inte sakna D5-an om jag köpte en D4. Dessutom skiljer inte mycket i vridmoment mellan D4 och D5.

Vilken färg blev det?
Eh nej men dryga 50 hk ... Allt är ju en prisfråga, men diffar det bara 20000 så har jag svårt att se mkt som är mer prisvärt än det.
Varför betala 20000 för 52 extra hästkrafter när man strax kan få samma 52 hästkrafer för en bråkdel via Volvo/Polestar.
Brukar det inte vara ungefär halva kostnaden, vänta minst ett år och sedan få mindre för bilen när man säljer den?

Om man har bilen i 3 år är det kanske inte så kul att åka halva tiden med 50 hk mindre och sedan ändå inte spara pengar.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Får man mer för en D5 awd vid inbyte? Är det någon som har haft en D3 awd och en D5 awd och bytt in dem samtidigt? Bara undrar, för utpris hos handlare så hittar man lika många D3 awd och D5 awd för samma pengar.
av KalleH
Frågade min säljare på Bilia och han hävdade att D5 AWD värderas högre i inbyte än en polestaroptimerad D3 AWD. Sen om han sa det bara för att jag köpte en D5 AWD av honom det vet man ju inte :twisted:
Användarvisningsbild
av Gurra82
ja du köpte ju en D5 så det gjorde du nog. Bilförsäljare är som sagt lika pålitliga som en telefonförsäljare enligt mig
av Mccartney
rottisrobban skrev:

Vilken färg blev det?
Jag tränar mycket hund och blir en del skogskörning så det är där den förhoppningsvis kommer göra nytta. Någon räcer har jag inte letat efter.

Har också provat D5an, men inte D4an så det blev lite chansing men så stor skillnad ska det ju inte vara...

Det blev Caspian blå.

Har du hundbur i bilen? Ett tips är att köpa ett bagagerums skydd. Perfekt om man har hund:)
av kekke
som en anna skrivar bara 20000 mer köper du en bil för 400000 så är kanske 20000 så mycket eller sen är det jo klart att en D5 ger mer i inbyte än D3
Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]

Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]