MrNorth skrev:Segt, över en vecka sedan jag skrev under pappren, och inte hört ett knyst, vare sig om leveransdatum eller fått en orderbekräftelse så jag kan logga in. Har de så mycket att göra i fabrikerna? Läste i tidningen att man skär ner i produktionen i bl.a Olofström.
Jag beställde per e-mail min bil (V60 D4 DE) den 24 aug, dagen efter (på lördagen) fick jag ett mail med länk till min personliga webbsida på
https://minvolvo.volvocars.se. Jag såg detta på måndag morgon (då det skickades till min jobbmail) och aktiverade givetvis direkt mitt konto och har kunnat följa framstegen sen dess. Igår gick den över till steg 2, det tog bara ca 1,5 vecka, fast det kändes som en evighet! :)
Min säljare skickade samtidigt ordersedeln per snigelpost för underskrift, den kom i tisdags förra veckan.
Så för min del har det gått väldigt smidigt så här långt, kanske det går lite fortare när man är Volvo-anställd och säljaren mer vågar lita på en beställning per e-mail och inte inväntar en underskriven ordersedel innan de skickar in ordern i Volvo-systemen.
Tror faktiskt inte de har så mycket att göra i fabrikerna, min preliminära leverans är v40 vilket bara är 5v efter order.
Nu är detta en DE-utgåva som är lite mer begränsad när det gäller vad man kan plocka på, vilket gör att den kanske går snabbare att bygga med en del material klart redan i fabrik eller hos leverantör.