Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pernilla75
Har äntligen hittat en bil som jag tänkte skulle få ersätta min V70N.
Provkörde en S80 2,5FT 2009 igår och är bra sugen på att köpa den. Priset är 129 900kr och efter vissa efterforskningar så har jag förstått att det är ett bra pris men jag vill ändå inte bara gå in och säga "jag tar den" och hosta upp cashen. På semesterresor har jag inga som helst problem att pruta på saker jag vill köpa men här hemma slår svenskmentaliteten till.

Så...
Ge mig några bra argument till hur jag ska få bilen för säg en sisådär 115 000kr.
Bilfirman har endast ägt bilen i två månader och den är väldigt fräsch och välskött. Den enda nackdelen jag kunde hitta är att den redan gått 14 600 mil. Ska be om att få titta på serviceprotokollen också, igår fick jag bara se stämplarna i boken.

Till min fördel kan sägas att jag kommer betala utan finansieringshjälp.

Någon som har några bra idéer?
av Gr8
Just 2,5 FT skulle jag egentligen avråda dig att köpa, just för att det är dyra servicekostnader, speciellt när bilen ska in på servicen med ventiljusteringen
av Pernilla75
Gr8 skrev:Just 2,5 FT skulle jag egentligen avråda dig att köpa, just för att det är dyra servicekostnader, speciellt när bilen ska in på servicen med ventiljusteringen
Vad kostar servicen på ett ungefär?
av Lövet
Det är ingen dyr ventiljustering på 2009. Det är 2010 och framåt som har det. Finns en jättetråd om problemet.

Värt att veta är att det är en nackdel för bilfirman att du kommer med egna pengar. De får provision av finansbolagen om du tar finansiering så då kan de ge bättre pris. Det kan faktiskt vara lönsamt för dig att använda deras finansiering och sedan lösa den med egna pengar så fort du kommer hem med bilen.

Angående prut så är det viktigaste att kolla om det finns några andra motsvarande bilar till salu ute för 115. Om det inte gör det så har du ett dåligt prutläge. 2 månader är inte så mycket för en bil att stå i hallen så de är nog inte mogna än. Att gå från 129 till 115 är rätt mycket, skulle gissa att du får kämpa för att få ner den till 120. Men försöka ska man alltid.
av Pernilla75
andreas_lofgren skrev:Det är ingen dyr ventiljustering på 2009. Det är 2010 och framåt som har det. Finns en jättetråd om problemet.

Värt att veta är att det är en nackdel för bilfirman att du kommer med egna pengar. De får provision av finansbolagen om du tar finansiering så då kan de ge bättre pris. Det kan faktiskt vara lönsamt för dig att använda deras finansiering och sedan lösa den med egna pengar så fort du kommer hem med bilen.

Angående prut så är det viktigaste att kolla om det finns några andra motsvarande bilar till salu ute för 115. Om det inte gör det så har du ett dåligt prutläge. 2 månader är inte så mycket för en bil att stå i hallen så de är nog inte mogna än. Att gå från 129 till 115 är rätt mycket, skulle gissa att du får kämpa för att få ner den till 120. Men försöka ska man alltid.
Jag vet egentligen att 129' är en bra pris för den här bilen med tanke på vad andra liknande bilar går för. Är väl mest bara en "grej" för mig att inte bara gå in och säga "jag tar den" utan att försöka pruta lite. :)

Pratade med säljaren nu via telefon och de sänkte den 10' för en vecka sedan och var inte villiga att sänka den mer. Så vad tycker ni som är mer insatta i sånt här än vad jag är? Ska jag slå till?
av Lövet
Användarvisningsbild
av hollan
ser att den redan är polestarad :D kolla bara så allt fungerar typ det nykellösa systemet så den låser upp när du drar i handtaget och att det går att låsa på knappen på handtaget är en typisk sak som går sönder och som man glömmer kolla i stridens hetta och är dyr att reperera gäler givetvis alla andra saker elstolar så ac kyler så farthållare fungerar ect

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]