Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Sökte i bildelsbasen (bilskrotar) efter originalstereo till min v-40 -98 och höll på att slå baklänges av vilka priser
det handlade om.
Vartefter dom skrotar bilar så så finns det ju en bil mindre att kunna sätta stereon i, för dom passar väl bara till volvo v-40 tex?
Till slut så finns det ju inga bilar kvar att sätta dom i, då kan dom ju sitta där med sitt lager av miljoner apparater som inte passar
i någon bil:)
1000-1500 spänn för en 15 år gammal stereo??? Nej!...100 spänn borde dom kosta...smile...
Jag håller fullständigt med dig om priser på b la radioaparater. Tycker det vore vara bättre få sålt än ta ett j*vla pris för de och ha ligga på hyllan år efter år....
Jag letade cd till en ford ka. Sluta med jag köpt en på blocket för bra pris.
Ja, det är sanslösa priser på dom..
När jag 2006 sålde orginalstereon till min V40 -99 som jag hade då så fick jag hör och häpna 2500:- för den på blocket.

Bytte stereo i nuvarande V40:in i helgen och tänkte lägga ut HU-655:an på blocket och det verkar fortfarande vara övervärderade.
Å enda anledningen till det är väl att många -säkert äldre- vill ha exakt samma som tex gått sönder för dom själva, och då jämför dom väl med vad det kostar på en Volvo-åf att köpa en ny!?
Tror ni inte det har något att göra med konkurrens då? Finns ju "ingen annan" modell som man kan välja på. Om man kollar eftermarknads så kommer det ju nya nästan hela tiden, och då måste dom matcha priserna därefter.. Med originalprylar är det inte så MISSTÄNKER jag..
Är inte hundra på hur du menar nu, men med tanke på att det finns en uppsjö av nya eftermarknadsapparater som är betydligt mycket bättre på i stort sett alla sätt för låt säg 1500-2000 kronor så ser jag inte anledningen till att en Volvo-stereo skulle vara så åtråvärd?
Eftermarknads ja.. Men ifall en gammal går sönder, vad finns för alternativ om du vill ha original? Kan bara ta ett exempel om min gamla golf (har varit volvo ägare en månad så har inget annat att jämföra med). Kollade på en ny läpp, inte hela fronten utan bara en läpp, 5200:- har jag för mig att det var original. 1200:- kostade en replica om man kan säga så. Allt original är dyrare som säkert alla vet om :)
Nexus skrev:jag köper hellre än JVC dubbel din stereo till min v70 för 2000:- mot en orginal för 1500:- som har noll roliga funktioner :roll:
Det är nog för att du inte är någon estet :D 99,9% av alla eftermarknadsstereo ser ju för jävliga ut när de sitter på plats i bilen. De må se skitfräsiga ut på webbsidan eller i katalogen och har hur många blåa lampor som helst, men de passar inte in i inredningen för fem öre. God smak har alltid vart dyrt, oavsett om det gäller cognac, bilstereo, klockor eller mat. Fast om jag hade en gammal V70 från 1997 och originalstereon pajade så hade jag nog också övervägt en eftermarknadsstereo. Man kan ju alltid lägga en handduk över den :mrgreen:
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]