Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tja!
Vad tror ni?
Går det att köpa den nya växelknoppen som reservdel och bara byta rakt av?
Funkar det tror ni? Nån som kanske kollat pris på den redan eller? :)
Det är inte gjort för att det enkelt skall gå att byta iaf, 9000,00kr c:a pris, men man kan säkert få till nån bonn lösning sj, om man får tag i knoppen, fast det ser ut som att det är komplett spak i vida tyvärr... Sj tycker jag den nya ser billig och plastig ut, åker gärna med min gamla =)
Oj, det var dyrt.. Vilken vida version kör du?
Smaken är ju som baken, men jag provkörde en v40 med den nya spaken å tyckte den var riktigt skön att greppa.
Designen tycker jag är riktigt nice också.. :)
lägger till info till mitt tidigare inlägg, aut knopp finns lös 950,00kr c:a, dock saknas ju kablar för belysningen i den. De har säkert gjort så att det inte ska passa med spakspärren osv, den manuella lär ju gå att få dit, men samma där med belysningen,

ang vida version lär det vara senast möjliga =)
cotech skrev:lägger till info till mitt tidigare inlägg, aut knopp finns lös 950,00kr c:a, dock saknas ju kablar för belysningen i den. De har säkert gjort så att det inte ska passa med spakspärren osv, den manuella lär ju gå att få dit, men samma där med belysningen,

Fick igår äntligen igång mitt vida 2012B så jag gick in och jämförde artikel nummer på spakstället för respektive my12 och my13.
De är inte detsamma, men på bilderna ser man ingen skillnad.
V40 har samma art nr: som V60 my13 så de har väl skurit ner kostnaderna genom att köra samma på bägge bilarna..
men det hade varit lite kul å jämfört spakställena bredvid varandra. kanske inte så mkt som skiljer dem åt.
Tallberg skrev:Fick igår äntligen igång mitt vida 2012B så jag gick in och jämförde artikel nummer på spakstället för respektive my12 och my13.
V40 har samma art nr: som V60 my13 så de har väl skurit ner kostnaderna genom att köra samma på bägge bilarna..
men det hade varit lite kul å jämfört spakställena bredvid varandra. kanske inte så mkt som skiljer dem åt.
Det räcker med att det finns några hål som inte är på exakt samma ställe eller ett extra alt ett hål mindre t ex. Det kan vara jätte liten skillnad kanske knappt synbar men det är någon skillnad. Tror inte att det är som Skoda och Audi, Skoda art nr xxxxxxxx och Audi art nr yyyyyyyyy, samma artikel, 2 art nr och 2 helt olika priser.
Tallberg skrev:
cotech skrev:lägger till info till mitt tidigare inlägg, aut knopp finns lös 950,00kr c:a, dock saknas ju kablar för belysningen i den. De har säkert gjort så att det inte ska passa med spakspärren osv, den manuella lär ju gå att få dit, men samma där med belysningen,

Fick igår äntligen igång mitt vida 2012B så jag gick in och jämförde artikel nummer på spakstället för respektive my12 och my13.
Vida 2012B när kom den versionen? Tänkte om V60 hybriden finns med för jag vill ha listen nere i mitten grillen som den har...

Mvh
Per

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Startar ej

Det handlar inte om att bromspedalen blir stum eft[…]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket i[…]