Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

har ett problem som hoppas nån kan hjälpa mej med. När ja gasar på så slår de dovt från bakvagnen och ljudet kommer även vid skarpa svängar! kan d va nån bussning eller är de något annat? visko eller fördelnings låda? tacksam för alla svar.
Misstänker du att det har ned AWD-systemet att göra? Det finns ett känt fel och det är att trycksensorn i haldexkopplingen ger upp. AWD fungerar då bar en liten stund. Med DSTC inkopplat vill bakhjulen inte driva, kopplar man ut DSTC börjar bakhjulen driva först om man gasar som en galning och då börjar de driva med en jäkla smäll. Att detta skulle ske även när man svänger är inget jag märkt, men bakhjulen kopplas ju in i alla möjliga situationer.

Kolla om du har en felkod som heter DEM0007. Den brukar tyda på att trycksensorn är kass. Den kostar ett par tusen att byta.
llesrof skrev:Misstänker du att det har ned AWD-systemet att göra? Det finns ett känt fel och det är att trycksensorn i haldexkopplingen ger upp. AWD fungerar då bar en liten stund. Med DSTC inkopplat vill bakhjulen inte driva, kopplar man ut DSTC börjar bakhjulen driva först om man gasar som en galning och då börjar de driva med en jäkla smäll. Att detta skulle ske även när man svänger är inget jag märkt, men bakhjulen kopplas ju in i alla möjliga situationer.

Kolla om du har en felkod som heter DEM0007. Den brukar tyda på att trycksensorn är kass. Den kostar ett par tusen att byta.
Ja de känns som något i drivlinan och från bakvagnen men d kanske bara är en ovana och sen visste ja inte heller att inte va konstant 4 hjuls drift! men borde inte inkopplingen av dom bakre drivhjulen ske obemärkt?
Du har alltid lite drivning på bakhjulen. Som minst skickas 5 procent till bakhjulen och sedan regleras det steglöst upp till 50 procent. Så att bakhjulen "kopplas in" är väl en sanning med modifikation då de alltid driver lite. Det väsentliga är i alla fall att man inte märker något, kraften till bakhjulen regleras helt sömlöst och utan ryck.

En beskrivning av mina problem finns här: http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... ht=dem0007

Ja de försvann av sig själv då jag[…]

Kina har visst 85% av världsmarknaden fö[…]

Grön laddningsindikering

Tackar!

Tror du har något fel med solenoiden på[…]