Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sillipanna skrev:Ni som har Polestarat era d3 awd 2012. Hur upplever ni skillnaden?
Skillnaden är naturligtvis som att jämföra en D3 AWD med en D5 AWD
Det skiljer ju över 60 Hk.....!!
av silas
Volvoglad skrev:
sillipanna skrev:Ni som har Polestarat era d3 awd 2012. Hur upplever ni skillnaden?
Jeg synes bilen brummer lidt mindre.
Kraften passer absolut bedre til bilen.
Kan kun anbefale det.
Er dog usikker på om min optimering er 158kv eller 169kv.
Men da jeg ikke har hørt mere fra volvo bestiller jeg regbesiktning, med mit intyg på 169kv
Silas skriver der var ingen fejl med hans intyg ved besiktning.
Volvo xc70 d3 awd aut 2012
Min är inreggad på 169kw enligt transportstyrelsen.
Effekten och vridet passar bra till bilen utan att göra den rolig på något sätt. Nu trycker det på även efter 3500 varv.
Det skulle varit väldigt intressant att testa en bsr eller rica optimering.

Testa en D5 så vet du.
av Knisen
Har optimering bokad på tisdag. Skall bli spännade att känna skillnaden. Tror absolut kärran är betjänt av några extra hk och Nm :D
silas: Frågan är om du verkligen fick 169kw eller om det står fel på papperet och du fick 158kw, kan du se nånstans på AO:n vilket Art.Nr. som användes för programmering av din bil?
Om du hittar det så kan man ju faktiskt se vilken av optimeringarna du fick... 8)
toksmurfen skrev:silas: Frågan är om du verkligen fick 169kw eller om det står fel på papperet och du fick 158kw, kan du se nånstans på AO:n vilket Art.Nr. som användes för programmering av din bil?
Om du hittar det så kan man ju faktiskt se vilken av optimeringarna du fick... 8)
På mit intyg står kryds ud for Motortyp/D5244T17 Motorkod/87 Ny effekt/169kw
Ingen AO eller Art Nr
På Transportstyrelsen registeringsbeviset til bilen under punkt Motor och växellåda, står.
Maximal nettoeffekt KW
Om man kun har fået 158KW men har intyg på 169KW og har dette på registeringsbeviset.
Er dette ikke fejl da man holder sig under Maximal nettoeffekt KW.
Bilen er godkendt op til 169kw.
Stemmer dette?
av silas
toksmurfen skrev:silas: Frågan är om du verkligen fick 169kw eller om det står fel på papperet och du fick 158kw, kan du se nånstans på AO:n vilket Art.Nr. som användes för programmering av din bil?
Jag fick 158KW alldeles säkert. Var ju motortyp D5244T17. Volvo gav mig fel intyg.
Har været hos Volvo ÅF idag ang. polestar optimering d3.
Frågor 158kw eller 169kw ?
Har fået AO udskrift. ART NR 31342958 Effektoptim. d5244 til xc70 d3 awd aut 2012
Den polestar ansvarlige siger det er ikke muligt at lade ned fejl mjukvara til sin styrenhet.
Det blokere programmet for.
Min polestar optimering er 158 KW siger volvo ÅF, og Volvo centralt er klar med ret intyg inden for en vecka.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Var[…]

Framförallt är det svårt att lycka[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du skruvat ur stiften och kollat hur dom ser u[…]

Jag tänker... försäkringsbolaget? T[…]