Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av purple
Jag har påbörat en lättare renovering av bilen det är ganska matt plast på kofångarna går det att fixa till på något sätt förutom att byta ut dom? vanligt vax fukar inte...
Hade samma problem som du med stötfångarna på min 91:a. Testade varmluftspistol och det blev bra........ett tag. Efter ett par månader såg de ännu värre ut än innan, fruktansvärt flammiga. Troligen pga att jag värmt olika länge på stötfångarna. Jag rekommenderar därför inte att göra som jag gjorde, utan fortsätta att använda "avsedda produkter".
Jag rekomenderar starkt biltemas svarta plastfärg :) Den funkar skitbra, bara matta ner den med fint papper sen spraya på plastfärgen :)

Här har du en bild på en av de kofångare jag lackade, http://www.garaget.org/?car=253780&image=2401402
dock skitig på bilden men den palstfärgen är kanonbra! billigt och kanonresultat, till skillnad från värmepistol som bara blir ful igen efter några dagar i solen...
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..