Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc70d
Har en xc70 2001,2,4t den är chippad sedan 5 år tillbaka,har alltid haft en felkod till å från 6806.Bilen har alltid gått bra men jämförde den med pappas v70 2,5 t 2006,o chippad,innan har dom känts lika dana att köra,men nu tycker jag hans är mycket piggare än min helt plötsligt.
Mangnetventilen på min bil är ny,och jag har inget läckage mellan turbo och insuget,gasspjället är bytt.Men jag kände på min wastgate stång den går att dra ur klockan välidgt lätt om man jämför med pappas bil,den måste man ta i lite för att kunna röra(den kärvar inte)utan känns väldigt bra.
Så hur trög ska den igentligen vara? det känns som om min är alldeles för slapp.
Användarvisningsbild
av Perc
Min är också "trög". Den kärvar inte, men det går typ inte att rubba den med bara fingergrepp.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kan ju vara så att stången lossat från membranet. Ska väl sitta en clips där om jag inte minns fel. Gjorde så på min SAAB 9000.
av xc70d
Kan va så,man känner att det är en fjäder som bromsar den,men det är inga problem att dra ut den hela vägen med två fingrar runt stången.
Men man kan väl inte ta isär den,det är väl bara att byta ut.

20mil vintertid, om du kör lungt, Varfö[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]