- fre 31 aug 2012, 09:01
OK - det var ju billigt! Du kan väl meddela hur & om de håller måttet här senare....
Moderator: Moderatorer
Cedrix skrev:Ja en bekant lämnade in sin bil på verkstad (ABSOLUT inte en märkesverkstad), betalade 500:- för lampa och byte.Och det var lampan som var skyldig till det..?
Lite väl billigt tyckte jag som betalade ca 400 st för Orsrams lampor.
En vecka senare slocknade lampan för honom och det visade sig att drivdonet (barlasten) då brann upp.
4000:- senare hade han ljus i sitt halvljus igen och han kommer nog aldrig köpa "billiga" lampor igen.

MechaniX skrev:Cedrix skrev:Ja en bekant lämnade in sin bil på verkstad (ABSOLUT inte en märkesverkstad), betalade 500:- för lampa och byte.Och det var lampan som var skyldig till det..?
En vecka senare slocknade lampan för honom och det visade sig att drivdonet (barlasten) då brann upp.
4000:- senare hade han ljus i sitt halvljus igen och han kommer nog aldrig köpa "billiga" lampor igen.
MechaniX skrev:Troligtvis, är nog inga problem för en lampa att knäcka barlasten.Cedrix skrev:Ja en bekant lämnade in sin bil på verkstad (ABSOLUT inte en märkesverkstad), betalade 500:- för lampa och byte.Och det var lampan som var skyldig till det..?
Cedrix skrev:Troligtvis, är nog inga problem för en lampa att knäcka barlasten.Vill du vara så vänlig att förklara hur så en annan kan förstå? Kan det inte vara så att drivdonet gick sönder utan att lampan har nåt med saken att göra? Har själv fått byta drivdon efter att det gått sönder och utan att byta lampa efteråt har det funkat i över ett år utan problem trots att jag har billiga lampor i både halvljus och helljus.
MechaniX skrev:Cedrix skrev:Troligtvis, är nog inga problem för en lampa att knäcka barlasten.Vill du vara så vänlig att förklara hur så en annan kan förstå? Kan det inte vara så att drivdonet gick sönder utan att lampan har nåt med saken att göra? Har själv fått byta drivdon efter att det gått sönder och utan att byta lampa efteråt har det funkat i över ett år utan problem trots att jag har billiga lampor i både halvljus och helljus.
Tror snarare som basberoende att verkstaden tog den dyra vägen vid rep..
Om du tycker det är opraktiskt med laddning[…]
En rattlås -emulator löser troligen pro[…]
Vissa saker bryr jag mig inte så mycket om v[…]