I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

En sån trimsats ärej heller möjlig att regbesiktiga. Mig veterligen är det bara polestar som går att registrera in lagligt nu när Saab med hirsch inte finns mer.
Användarvisningsbild
av vetten
...Det dom gör på "Bilförstöringen" är att dra på hjälmen och åka ut och testa varvstoppet innan dom godkänner när dom misstänker trim :lol:

Skämtade lite där bara :lol:

Hitills har dom inte brytt sej men hotat mest på skoj att just testa varvstoppet :-O)
vetten skrev:...Det dom gör på "Bilförstöringen" är att dra på hjälmen och åka ut och testa varvstoppet innan dom godkänner när dom misstänker trim :lol:

Skämtade lite där bara :lol:

Hitills har dom inte brytt sej men hotat mest på skoj att just testa varvstoppet :-O)
Hota testa varvstoppet på min diesel som gått 60 tusen, I dare you ;)
Användarvisningsbild
av Nexus
De kan ju testa varvstoppet på min stillastående. Lycka till komma över 4000rpm :lol:
En enkel chip tycker jag inte är direkt "olagligt" värre är det med de som sattsar på dubbel effekt men glömmer förbättra bromsar mm
Användarvisningsbild
av White
Men helt ärligt bryr väl dom flesta besiktningsmännen/kvinnorna INTE sig om man höjt effekten lite "lagom"?
Dom har ju till och med frågat mig om min 945 har original effekt, och jag svarade ärligt, nej. Fick då till svar att han bara frågade av
nyfikenhet.

Min erfarenhet av bilprovningen är: Att dom jag stött på har varit reko och sakliga, och har sett "sunt" på vad som är okay och inte!
Att få igenom en "trimmad" bil i övrigt bra och säkert skick, har aldrig varit något problem för mig. Sedan har jag i bland fått nedslag
på andra grejer som helt klart inte varit trafiksäkra, utan behövt åtgärdas. Detta har jag absolut inga problem att acceptera, då det
är för min och andras säkerhet dom gör det!
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Tjena har en XC60 d5 från 2013 Helnöjd […]