Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:
BlackbirdCaD skrev:
Mawa71 skrev:hur tyst bilen går
Och varför skulle Panorama bullra mer?
Dessutom är det laminerat...
Det enda negativa med glastak, vilket min dotter tyckte när jag sa att det ska vi ha på vår nya V40
- "pappa ser man inte mås-skiten om dom skiter på taket?" suck....
Avuriel skrev: Riktigt fin! :-)-) Dock måste jag tyvärr säga att jag gillar min Raw Copper mer. :P
Fälgarna är ju grymma också!
Killen.. Det är väl inte himla tur att du gillar din mer, så trist det hade varit annars :(
Jag tycker Raw Copper är skitsnygg, men vår förrförra bil (V70'n) var "beigeig" så det var aldrig aktuellt för oss den här gången. Med Raw Copper ser den elegant ut tycker jag, vår blå gör att bilen känns mer musklig på nåt sät :)

Hur eller hur, skönt med olika!! :-)-)
Avuriel skrev:Jag har märkt att om jag höjer volymen på min premium anläggning så får basen inrednngen att skrammla vid eller nånstans unt höger framdörr. Jag antar att så ska det inte vara? I övrigt så är ljudet väldigt bra.
Ajdå! Kan vi ha samma syndrom månne? Blir basen lite "burkig" när du går upp emot 60-70% av maxljudet? Nästan så att man oroar sig för att hgtalaren ska skadas? Något jag absolut kommer att ta upp med vår handlare när vi stämmer av hur det har gått..
Mawa71 skrev:
Avuriel skrev:Jag har märkt att om jag höjer volymen på min premium anläggning så får basen inrednngen att skrammla vid eller nånstans unt höger framdörr. Jag antar att så ska det inte vara? I övrigt så är ljudet väldigt bra.
Ajdå! Kan vi ha samma syndrom månne? Blir basen lite "burkig" när du går upp emot 60-70% av maxljudet? Nästan så att man oroar sig för att hgtalaren ska skadas? Något jag absolut kommer att ta upp med vår handlare när vi stämmer av hur det har gått..
Nej inte burkg. Ljudet i sig är bra. Men det låter som om det är nåt löst och skramlar pga vibrationerna.
Avuriel skrev:
Mawa71 skrev:
Nej inte burkg. Ljudet i sig är bra. Men det låter som om det är nåt löst och skramlar pga vibrationerna.
Jag satte mig och kollade mer noga på detta och det visar sig vara en kåpa (panel) på insidan höger framdörr som sitter lite löst. Det slutar skramla när jag som sagt bestämt trycker mot och håller på den. Det borde ju bara behöva en ganska lätt quickfix.

Det är ju dock ganska irriterande med detta då den låter väldigt mycket vid vissa ljud. Överröstar musiken.
Avuriel skrev:
Avuriel skrev:
Mawa71 skrev: Ajdå! Kan vi ha samma syndrom månne? Blir basen lite "burkig" när du går upp emot 60-70% av maxljudet? Nästan så att man oroar sig för att hgtalaren ska skadas? Något jag absolut kommer att ta upp med vår handlare när vi stämmer av hur det har gått..
Jag satte mig och kollade mer noga på detta och det visar sig vara en kåpa (panel) på insidan höger framdörr som sitter lite löst. Det slutar skramla när jag som sagt bestämt trycker mot och håller på den. Det borde ju bara behöva en ganska lätt quickfix.

Det är ju dock ganska irriterande med detta då den låter väldigt mycket vid vissa ljud. Överröstar musiken.
Ajdå. Det fixar väl handlarn åt dig?
Vårt "burkljud" har gett med sig. Nu har vi bara rena, sköna toner :D
Mawa71 skrev:
Ajdå. Det fixar väl handlarn åt dig?
Vårt "burkljud" har gett med sig. Nu har vi bara rena, sköna toner :D
Ja det gör dom nog, har ju garanti.
Hur gjorde du med Burkljudet då? Eller släppte det bara av sig självt?
Avuriel skrev: Ja det gör dom nog, har ju garanti.
Hur gjorde du med Burkljudet då? Eller släppte det bara av sig självt?
Ja, konstigt nog så gjorde det det. Jag vet inte om det var som någon skrev, att högtalarna måste spelas in lite eller om det var något annat. Jag gjorde då rakt inget.. :roll:
Jag satt och pillade lite med ljudet idag. Jag vet inte om det är att högtalarna måste ''spelas in'' eller så men det verkar som om det skramlandet har minskat dramatiskt. Fick till bra inställningar på Equilizern och slängde på lite ordentlig musik med lite drag i. Höll på att ''ramla ur stolen'' så att säga... WOW säger jag bara!

Tror inte alla dessa 650 watt är direkt hälsosamt för min hörsel, haha :P Men gud vilket underbart drag det blev!
Avuriel skrev:Jag satt och pillade lite med ljudet idag. Jag vet inte om det är att högtalarna måste ''spelas in'' eller så men det verkar som om det skramlandet har minskat dramatiskt. Fick till bra inställningar på Equilizern och slängde på lite ordentlig musik med lite drag i. Höll på att ''ramla ur stolen'' så att säga... WOW säger jag bara!

Tror inte alla dessa 650 watt är direkt hälsosamt för min hörsel, haha :P Men gud vilket underbart drag det blev!
Sjukt. Du upplever ju samma utveckling som vi gjort. För första gången har vi en bil med ett ljud som levererar långt mer än vi klarar av att lyssna till... Visst är det underbart!? :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
740 som krånglar

Glömde att lambdalampan lyser inte

jadu, verkatr ju inte vara nån höjdarb[…]

Koppla nya kablarna i dosan som dom gamla sitter

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. […]