Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
Någon som har insikt om det finns möjligheten att byta ut nuvarande ledlampor som finns i fronten. Vilken uppgift de har kan jag inte lista ut. skulle vilja ersätta dem med lampor som kan ersätta den vanliga belysningen under dagtid. Önskemål är att de ska tända automatiskt vid start. Detta betyder att förutom starkare belysning krävs även en uppdatering av systemet.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag har fått mitt ljusvred på V60 programmerad så här:
0 = ingen belysning
- = Parkeringsljus
1 = Halvljusautomatik

Önskvärt hade varit att få läget 0 att motsvara P-ljusläget fast med automatik och DRL led fram istället för dekorljusen som sitter där nu.
Användarvisningsbild
av MartinS
Själv tycker jag det är ganska bra att synas dygnet runt och har gärna ordentligt halvljus fram och bakljusen tända, men det kanske bara är jag.

/Martin
Användarvisningsbild
av Perc
Även om du byter lampor och programmerar så dom tänds direkt så tippar jag att det inte blir godkänt.
av mikebike
MartinS skrev:Själv tycker jag det är ganska bra att synas dygnet runt och har gärna ordentligt halvljus fram och bakljusen tända, men det kanske bara är jag.

/Martin
Nej, det är inte bara du.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
mikebike skrev:
MartinS skrev:Själv tycker jag det är ganska bra att synas dygnet runt och har gärna ordentligt halvljus fram och bakljusen tända, men det kanske bara är jag.

/Martin
Nej, det är inte bara du.
Alla klarar inte av att hantera det där, har mött Kia suvar med bara drl efter mörkrets inbrott för många gånger.
av volvoc70cab
Ska det vara så svårt att låta automatiken att styra att när det blir mörkt att då slå över till halvljuset. Detta fungerar på instrument belysningen som då inte har samma ljusstyrka som på dagen.
Användarvisningsbild
av MartinS
volvoc70cab skrev:Ska det vara så svårt att låta automatiken att styra att när det blir mörkt att då slå över till halvljuset. Detta fungerar på instrument belysningen som då inte har samma ljusstyrka som på dagen.
Automatiken fungerar dåligt i regn, dimma och snörök, Men det fattar bara 2% av de som kör bilar med drl, tyvärr.

/Martin

Har du satt dit en begagnad original LMM eller en […]

Ford hobby husbil chassinummer

Hade samma problem med en väldigt rostig Mazd[…]

Försök att kolla och/eller få ut f[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Spridare som legat länge, speciellt om man k&[…]