Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Testade den progressiva servon på en snabbis åktur på några 5-10 km. Högt rattmotstånd då fick jag nästan ont i armen men man får mycket mer feedback från vägen i kurvorna. Lågt motstånd tyckte jag var bäst då det förhöjer den redan skyhöga lyxkänslan i bilen. Mellan är motsvarigheten till det som är utan progressiv servo, lite mer det man är van vid sen tidigare. Men låg tyckte jag mycket om som sagt.
Avuriel skrev:Min V40 Momentum D2
Färg: Raw Copper
Fälgar: Mannan 17''

OBS: Jag glömde att ta foto på den bakifrån. ''Sport Spoilern'' är en av dom absolut finaste detaljerna. Återkommer med fler bilder, samt på interiör.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Grattis till en snygg bil!
Avuriel skrev:Min V40 Momentum D2
Färg: Raw Copper
Fälgar: Mannan 17''

OBS: Jag glömde att ta foto på den bakifrån. ''Sport Spoilern'' är en av dom absolut finaste detaljerna. Återkommer med fler bilder, samt på interiör.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Grattis till en grymt fin bil!!! Gillar den tvåfärgade inredningen :)
HiTek skrev:Grattis Avuriel, den sandbeige:a lacken var ju äckligt läcker! Fasen sicken fin kärra! Och inredningen går stilrent ihop med allt. Bra val! 8) :D
Haha! Ja, den är Ruggigt fin! Otroligt vad bra den lacken går på V40 med tonade rutorna och blanka listerna samt dom fälgarna. Precis rätt!!
BlackbirdCaD skrev:
Mawa71 skrev:hur tyst bilen går
Förstår inte hur en bil som inte har laminerade sidorutor och som har panorama tak kan vara tyst.
Ej laminerade rutor= buller
Panorama= ännu mer buller
Det där med laminerat el ej är nog väldigt olika hur man upplever det, själv skulle jag garanterat inte höra någon skillnad.

Vissa påstår ju även att deras bil blir mycket tystare med insynsskyddet fördraget, själv har jag aldrig hört någon skillnad på någon bil jag haft.

Och varför skulle Panorama bullra mer? Tex Sportagen låter varken mer el mindre med el utan panorama, lika tyst i bägge utföranden.

Det mesta av vägbuller osv fortplantar sig ju genom karossen/upphängning/hjul inte rutorna.
Var bara tvungen... Pärlan första dagen efter leverans, nog fan skulle det regna, men ändå. Galet fin bil!! 8)

Bild

Bild
Mawa71 skrev:Var bara tvungen... Pärlan första dagen efter leverans, nog fan skulle det regna, men ändå. Galet fin bil!! 8)

Bild

Bild

Riktigt fin! :-)-) Dock måste jag tyvärr säga att jag gillar min Raw Copper mer. :P
Fälgarna är ju grymma också!
Jag har märkt att om jag höjer volymen på min premium anläggning så får basen inrednngen att skrammla vid eller nånstans unt höger framdörr. Jag antar att så ska det inte vara? I övrigt så är ljudet väldigt bra.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

100 mil eftersom det ofta handlar om att åk[…]

Bud från utländsk intressent för[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtag[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Har en ordentlig läckagesökning gjorts v[…]