Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
dst02 skrev:Jo dagens elfel föresten, kom farande på väg mot jobbet och skulle stanna till vid busshållplatsen snabbt för att hämta några metro att ta med till jobbet så Jag slängde av bältet innan Jag stannat bilen å då börjar ju den där bältesvarningen å tjuta, när bilen står helt still så tjuter fanskapet fortfarande, kliver ur bilen å stänger dörren, hämtar metro å när Jag hoppar in å sätter mig tjuter de fortfarande :twisted: Först när bältet e kopplat så slutar de. Provade på vägen hem å lossa bältet å sen på igen å då funkade allt som de skulle.

Men den 4e september e de iaf dags att dömma ut skiten å förhoppningvis fylla på plånboken för en annan bil, förmodligen en Audi.
Prova att läsa manualen. Det är exakt så bältesvarnaren ska bete sig.
Men köp en Audi istället, det är nog enklast.
av dst02
Ska den verkligen stå å tjuta även när man gått ur bilen å stängt dörren? har aldrig hänt förut.
av Tartryffel
dst02 skrev:Ska den verkligen stå å tjuta även när man gått ur bilen å stängt dörren? har aldrig hänt förut.
Har du inte stängt av bilen/tagit ur nyckeln så ska den det ja.
Användarvisningsbild
av moose
Vad har bältesvarningen med displayfelet att göra?
Användarvisningsbild
av Schyll
corzair skrev:min bil ställer också upp som bojsänke! har haft bilen inne ett flertal ggr och den kommer tillbaka med exakt samma fel (en gång med fler fel än när jag lämnade in den) även fast dom säger att dom "lagat" den....
Det är tråkigt för jag har alltid gillat Volvo väldigt mycket. Men jag börjar ifrågasätta nu tyvärr. Visserligen finns det många fel på många bilar men just dessa verkar vara extremt hårt drabbade. Bilen kostade ändå 169000 beg när jag köpte den och hittills har den kostat 20000 kr mer i omkostander, för att inte tala om allt krångel med verkstäder fram och tillbaka.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Fel är alla bilar drabbade av, det som är trist är att små saker har börjat kosta väldigt mycket att få bukt med på bilar som är, eller som i Volvos fall, vill vara premium...

För det är ju så att premiumkunderna kräverl stora fina och dyra bilhallar för att köpa sin bil och det innebär ju i förlängningen att företagen som säljer bilar måste kosta på sina lokaler osv osv vilket gör att man måste få in mer pengar någonstans, och det är ju inga andra än kunderna som betalar för detta..
av dst02
Tartryffel skrev:
dst02 skrev:Ska den verkligen stå å tjuta även när man gått ur bilen å stängt dörren? har aldrig hänt förut.
Har du inte stängt av bilen/tagit ur nyckeln så ska den det ja.
Aldrig märkt av de förut men de kanske vart fel på den då å fungerar först nu? :P

Moose: På tal om problem bara.
av nystrom
Jag har också problem med displayen/radion. Den far och startar om lite då och då och jag har fått för mig att den helt plötsligt får lite för lite ström så den sprakar till och startar om. För efter man åkt nån mil så minskar avbrotten. Kan de va typ batteriet eller nått sånt som börjar bli klent eller kan de va så att den laddar lite för lite? 2.5T -08
av Heatseeker
nystrom skrev:Jag har också problem med displayen/radion. Den far och startar om lite då och då och jag har fått för mig att den helt plötsligt får lite för lite ström så den sprakar till och startar om. För efter man åkt nån mil så minskar avbrotten. Kan de va typ batteriet eller nått sånt som börjar bli klent eller kan de va så att den laddar lite för lite? 2.5T -08
ICM byte...

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]