Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Schyll
Nej felet kom för första gången nu imorse men nu har den kommit igång igen och fungerar som de ska. Tyvärr har jag ingen nybilsgaranti kvar. Detta verkar vara kungen av måndags exemplar tyvärr. Har haft flertal allvarliga fel på den se jag köpte den för 6 mån sen. Tyvärr ingen garanti från firman jag köpte den av heller.
av Peanuts
OK, vad tråkigt. Har du "tur" så kanske felet bara kommer väldigt sällan för dig och då kanske det inte är värt att försöka fixa det eftersom det såvitt jag förstår kan finnas olika orsaker till detta. Hoppas det löser sig med dina andra problem också.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Är nyfiken på vilka allvarliga fel du drabbats av?
Hur långt har bilen gått?

Är nyfiken just av den anledningen att dom flesta felen man läst om här på forumet är småsaker som är lätt åtgärdade, typ knarrande baklucka, å sånt smått.
Användarvisningsbild
av Schyll
Variosboy skrev:Är nyfiken på vilka allvarliga fel du drabbats av?
Hur långt har bilen gått?

Är nyfiken just av den anledningen att dom flesta felen man läst om här på forumet är småsaker som är lätt åtgärdade, typ knarrande baklucka, å sånt smått.
ja vart ska jag börja.
Efter två veckor la larmet av och kommer och går lite som det vill. Sen lyser lampan för öppen huv. Kanske inte så allvarligt men ack så irriterande.
Sen gick det nån vecka så la bilen av helt plötsligt under färd. Bara tvär dog. Turbotryckgivaren var så full med olja att den inte fick kontakt kom jag tillslut på Har fått göra rent vevhusventilationen.
Egr ventilbyte.
Sen är det lite små saker. Som sprucket säte och nu mittkonsolen. Börjar bli smått irriterad.
Användarvisningsbild
av Schyll
Bilen har nu gått 15000 mil
Användarvisningsbild
av Schyll
Glömde ju att ac havererade oxå.
av dst02
Bland alla fel Jag haft å har så är svart display å tyst radio ett av felen som löste sig själv efter en 15 min. Vi kan sänka biljävlarna ihop för Jag e jävla trött på min me.
av gsson
dst02 skrev:Bland alla fel Jag haft å har så är svart display å tyst radio ett av felen som löste sig själv efter en 15 min. Vi kan sänka biljävlarna ihop för Jag e jävla trött på min me.
Kan bara instämma i klagosången... Sicken skitbil rent ut sagt... :/

Fick för övrigt detta fel häromdagen också, dock så funkade mittkonsolen efter att jag parkerat bilen, gått in och handlat och sen startat den igen.

Vad händer härnäst liksom? (många verkstadsbesök har det varit...)
av corzair
min bil ställer också upp som bojsänke! har haft bilen inne ett flertal ggr och den kommer tillbaka med exakt samma fel (en gång med fler fel än när jag lämnade in den) även fast dom säger att dom "lagat" den....
av dst02
Jo dagens elfel föresten, kom farande på väg mot jobbet och skulle stanna till vid busshållplatsen snabbt för att hämta några metro att ta med till jobbet så Jag slängde av bältet innan Jag stannat bilen å då börjar ju den där bältesvarningen å tjuta, när bilen står helt still så tjuter fanskapet fortfarande, kliver ur bilen å stänger dörren, hämtar metro å när Jag hoppar in å sätter mig tjuter de fortfarande :twisted: Först när bältet e kopplat så slutar de. Provade på vägen hem å lossa bältet å sen på igen å då funkade allt som de skulle.

Men den 4e september e de iaf dags att dömma ut skiten å förhoppningvis fylla på plånboken för en annan bil, förmodligen en Audi.

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]