Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Krakus
Ni som kör bakhjulsdrivna bilar. Har ni extra vikter i kofferten? Jag tänker mest på fäste hjul/väg. Speciellt vintertid.
Hur löste ni detta?
av ArchAngel
Hade en 740 turbo för länge sen som jag la i 75kg betong i bagaget. Blev bra mycket bättre fäste. La en säck i varje balja och i reservhjulet.
av Krakus
Vad var det du använde? Betong? Sand? Lade du dessa i andra kraftigare säckar?
Användarvisningsbild
av emwtur
skall man nu lägga i något så skulle jag rekommendera grovt grus i täta säckar.
- man kan ju hälla ut lite om det är snorhalt ....
av ArchAngel
Krakus skrev:Vad var det du använde? Betong? Sand? Lade du dessa i andra kraftigare säckar?
Köpte vanlig oblandad finja finbetong. Ligger i pappsäckar om 25kg. Men lägg dom i en extra plastsäck, ifall dom går sönder av fukt eller nåt.
av JohnB
Nu vet jag inte vad det kostar då min far stod för leveransen men jag hade 5 st 4mm rostfria plåtar i både min 245 och 745 som var klippta så att de passade exakt i förvaringsfacket under luckan i bagagerumsgolvet. Tror att varje plåt vägde 12 kg om jag inte minns fel. Funkade kanon samtidigt som det inte tog särskilt mycket plats.

/John
av Krakus
JohnB skrev:Nu vet jag inte vad det kostar då min far stod för leveransen men jag hade 5 st 4mm rostfria plåtar i både min 245 och 745 som var klippta så att de passade exakt i förvaringsfacket under luckan i bagagerumsgolvet. Tror att varje plåt vägde 12 kg om jag inte minns fel. Funkade kanon samtidigt som det inte tog särskilt mycket plats.

/John
Klart det vare bäst. Men att lägga på det ca 3-4000 ? Det kostar :)
av JohnB
Jag hade faktiskt inte koll på att det var så dyrt. Det finns bevisligen fördelar att ha en far som är svetsare :D . Nu var det iofs på 90-talet dessa plåtar tillverkades och de har tjänstgjort i 3 bilar och lever numer sitt liv som ramper till skottkärra, vedklyv och liknande utrustning som ska in och ut ur vedbon.

/John
av Krakus
Hur stora säckar?
10 eller 20 eller 25 kg?
Och hur mycket sänkte det bilen?

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]

V50 är en av de svåraste bilarna att g&[…]

Dra en helt ny jordkabel borde lösa det.