Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Avuriel skrev:Nu har jag precis varit hos handlaren och hämtat ut min Nya Pingla! D2 Momentum Raw Copper!
Ska ut och åka mer nu, återkommer inom kort med mer info och BILDER!! :P WHOO HOO!

Så grymt mycket mer och bättre än mina förväntningar!!
Grattis A! Du kommer bara bli mer imponerad när du får köra den - jag lovar.... :-)-)
Lite mer rapport än igår kväll då...

Grym väghållning - bilen ligger som en padda på vägen (18" Taranis gör väl sitt till) och den adaptiva farthållaren med autobromsen är obeskrivligt skön, likaså är det aktiva helljuset. :D

Det digitala kombiinstrumentet är.. tja, räcker fantastiskt som betyg? Speciellt gillar jag som miljöräv funktionen att jaga "e":et som signalerar ekonomisk körning. Trafikskyltsinformationen är riktigt kul och den skiftar bild exakt när man passerar skylten :)

Det finns massor som jag inte har hunnit prova ännu men jag tänkte revidera mitt tidigare inlägg om att jag inte var så nöjd med ljudet i PS-systemet. Det är jag nu! Fick igång bluetooth-streamingen till min smartphone och jazzade Spotify på vägen hem. GRYMT bra ljud när surroundsystemet kickar in!! Och bara det att kunna byta spår med rattknapparna... Jag är så imponerad!!

Volvo - I'm in love :lol:

Lite bilder på pärlan...

Täcket faller vid leveransen (säljaren får bjuda på att han kommer med...)
Bild

I motljus:
Bild

Ekonomisk körning:
Bild

Tft visar statistik:
Bild

Höger fram:
Bild

Rakt framifrån:
Bild

Vänster bak:
Bild

Just ja! Frågan om förbrukning...
Igår kväll låg vi på 0,7l/mil efter ca 3 mils körning (Låååång tomgångskörning hos handlaren under genomgången)
I morse efter ytterligare 4 mils körning (2 på landsväg, 2 på motorväg): 0,6l/mil
Nu på eftermiddagen efter ytterligare 4 mil (2 på landsväg, 2 på motorväg):0,56l/mil.

Återkommer imorgon! :-)-)
Avuriel skrev:Nu har jag precis varit hos handlaren och hämtat ut min Nya Pingla! D2 Momentum Raw Copper!
Ska ut och åka mer nu, återkommer inom kort med mer info och BILDER!! :P WHOO HOO!

Så grymt mycket mer och bättre än mina förväntningar!!
Grattis!! Kan tänka mig att det blir många timmar i bilen nu :D
Mkt snyggt , får man fråga hur ljudanläggningen känns? jag ska lägga en beställning snart och undrar hur den känns
I S60 skulle den vara undermålig , hur upplever du den?

Grattis till bilen
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: citat borttaget
ziaal243 skrev:Mkt snyggt , får man fråga hur ljudanläggningen känns? jag ska lägga en beställning snart och undrar hur den känns
I S60 skulle den vara undermålig , hur upplever du den?

Grattis till bilen
Mawa71 skrev:
Det finns massor som jag inte har hunnit prova ännu men jag tänkte revidera mitt tidigare inlägg om att jag inte var så nöjd med ljudet i PS-systemet. Det är jag nu! Fick igång bluetooth-streamingen till min smartphone och jazzade Spotify på vägen hem. GRYMT bra ljud när surroundsystemet kickar in!! Och bara det att kunna byta spår med rattknapparna... Jag är så imponerad!!

Volvo - I'm in love :lol:
Tja, jag tycker nog att jag var ganska tydlig tidigare.. :roll:
GRYMT bra ljud när surroundsystemet kickar in som sagt :D
Mawa71:
Skönt att höra att du verkar nöjd med Premium sound. Har själv beställt min V40 med PS-anläggningen och blev först lite orolig att den inte lät bra...

Antar att man behöver mixtra lite i Equlizern för att förbättra ljudet (iaf var det så i min V60 med HP-anläggningen)
Mawa71 skrev:Lite mer rapport än igår kväll då...

Grym väghållning - bilen ligger som en padda på vägen (18" Taranis gör väl sitt till) och den adaptiva farthållaren med autobromsen är obeskrivligt skön, likaså är det aktiva helljuset. :D

Det digitala kombiinstrumentet är.. tja, räcker fantastiskt som betyg? Speciellt gillar jag som miljöräv funktionen att jaga "e":et som signalerar ekonomisk körning. Trafikskyltsinformationen är riktigt kul och den skiftar bild exakt när man passerar skylten :)
Usch, säg inte så. Nu börjar jag få ångest för att jag var för snål och inte tog Driver Support-paketet, låter ju hur skönt som helst det där :)

Grattis till en mycket fin bil! Själv har man 9 veckors väntan kvar...
ricopet skrev:Mawa71:
Skönt att höra att du verkar nöjd med Premium sound. Har själv beställt min V40 med PS-anläggningen och blev först lite orolig att den inte lät bra...

Antar att man behöver mixtra lite i Equlizern för att förbättra ljudet (iaf var det så i min V60 med HP-anläggningen)
Det beror väl på hur kräsen man är. Tittar du lite längre upp så var jag inte alls så nöjd efter den första bekantskapen men ljudet lossnade liksom igår.. :roll:

Hmm, ska sanningen fram så var det radio och 3CH-ljudet som jag inte alls är sams med. Kör man bluetooth (antar att CD/DVD/USB ger samma) så går det upp på Surround och då jäklar! Visst har jag pillat lite med ljubilden men det får man ju göra i alla anläggningar. Tycker bara det är synd att jag inte har någon sub, vet inte ens om det gick att välja det?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Som jag nämnt tidigare kan jag inte ha en bi[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]