Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ända sedan jag köpte bilen ca 2 månader sedan så tycker jag den varit ganska segstartad igemförelse med tidigare 850 och v70 tdi jag haft tidigare, också har mina tidigare tdi motorer dragit 0.6 blandad men den här drar minst 0.8 - 1 liter vid normal körning.
läste lite på olika forum och såg på ett ställe att de kunde va luftmassmätaren, startade bilen och tog sedan ur kontakten till luftmassmätaren, då började lambdalampan lysa.
har testat och tycker att den svarar mycket rappare på gasen med luftmassemätaren urkopplad.
men nu hur får jag bort att lambdan lyser? eller vad är felen? tack på förhand!!
Hej

har du till att börja med kollat felkoden och den dynamiska pumpinställningen på bilen?
Jag har möjlighet att hjälpa till om du bor nära Vänersborg.
/Daniel
Vet du när pumpremmen byttes? man ska ju imellanåt justera pumpremmen, tror det är 3000 mil på det.
Om pumpen står fel så brukar den bli segstartad, fast den kankse inte blir något törstigare.
Du har inget läckage mellan turbon och motorn, då blir den törstigare och slöare.
När byttes luft och bränslefiltret senast?
Har själv en tdi och den brukar ligga mellan 0.55-0.6
Plocka ur lampan så ser du den inte :-DD
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i ver[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Ja , det där är för tätt mella[…]

OBD P0121

Ok, då är det inte kopplingsgivaren. […]

Takräcke Thule Evo (XC60).

@ankan84 , Till nästa gång, Thule har […]