Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

ThomasT skrev:
BiliaSverige skrev:Hej! Tråkigt att höra. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med er för att höra mer om vad som hänt, därför skulle vi uppskatta om ni kunde skicka era kontaktuppgifter till [email protected] så hör vi av oss. Vänligen Bilia.
Jag kontaktade Bilia i Nacka för pris på en ny nyckel och fick svar att det skulle kosta 2500-3000kr... Jag ringde även Upplandsmotor... 1439kr...

.
Där ligger ju problemet. Så enkelt är det!
Men bemötande är ju ändå A och O vilket jag också upplevt på Bilia Sisjön och Eklanda (Göteborg) är av vissa säljare väldigt bristfälligt. Fick en känsla att man var i vägen och inte välkommen. Dock kan jag säga att det är väldigt olika från säljare till säljare då jag ändå lyckades stöta på en som var bra. Han fick sålt en bil till mig också :P
Service och reparations priser är ju nästan löjliga dock. Onödigt att ens fråga då det i regel alltid är dubbla priset på Bilia mot andra minst lika bra ställen om inte bättre.
Åkte förbi Upplands Motor i Hammarby i dag och tittade och pratade lite.
Fick ett mycket trevligt bemötande ditekt när jag klev in i verkstan och invisad till den temporära kundmottagningen då de håller på att bygga om.
Pratade lite om mina servicebehov och fick ett pris på 3296:- för en basservice med ett års assistans och nya mjukvaror.
Tänkte ringa Bilia och jämföra i morgon. Får se om man kommer fram på telefon... :roll:

Kom precis på att man kanske ska göra en AC service då jag tvivlar på att det är gjort någon gång. Det varken luktar eller är något obehag så frågan är om det är värt pengarna...?
Någon som vill komma med ett råd!? Man kanske ska ringa UM och rådfråga och se vad de svarar :)
NordmanV8 skrev:Åkte förbi Upplands Motor i Hammarby i dag och tittade och pratade lite.
Fick ett mycket trevligt bemötande ditekt när jag klev in i verkstan och invisad till den temporära kundmottagningen då de håller på att bygga om.
Pratade lite om mina servicebehov och fick ett pris på 3296:- för en basservice med ett års assistans och nya mjukvaror.
Tänkte ringa Bilia och jämföra i morgon. Får se om man kommer fram på telefon... :roll:

Kom precis på att man kanske ska göra en AC service då jag tvivlar på att det är gjort någon gång. Det varken luktar eller är något obehag så frågan är om det är värt pengarna...?
Någon som vill komma med ett råd!? Man kanske ska ringa UM och rådfråga och se vad de svarar :)
Jag har för mig att jag läst mycket positivt om Upplands motor här på forumet.
Dela gärna med dig om vad Bilia ger dig för kostnadsförslag.

Angående AC,hur gammal är din bil? är väl egentligen ingen idé om du inte känner att den har försämrats eller börjat låta mer än vanligt,
karnaa skrev: Jag har för mig att jag läst mycket positivt om Upplands motor här på forumet.
Dela gärna med dig om vad Bilia ger dig för kostnadsförslag.

Angående AC,hur gammal är din bil? är väl egentligen ingen idé om du inte känner att den har försämrats eller börjat låta mer än vanligt,

Japp, har också läst possitivt om UM. Dock inget om UM i Hammarby. Men det känns ju bra än så länge...

Bilen är uttagen oktober 2006. Har gått 73xx mil.
Återkommer garanterat med ett prisförslag från Bilia. ;)
Då väntar jag med AC service ;)

Ringde Bilia Nacka (huga) i dag och kom fram efter bara 2,5 minuters telefonkö.
Fick ett pris på 3882:- för samma service. Bara 15% dyrare...
Det är synd att nacka blev uppköpta av bilia, dom var ju riktigt bra innan dess.

/Martin
Köpråd v50/s40 /c30

D2 är en helt ok motor (2010-2012) så l[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]