Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrand
Är det jag som inte fattar? Men på Polestars hemsida hittar jag ingen info om detta. Men på Volvo finns denna info.
http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-450006

Detta skall vara för V60 2012 T3, Automatic, L.H.D (Vad står L.H.D för?)

Är det exlusivt för (Exkl. BE, BR, FR, IT, LU, NO) eller exluderat (Exkl. BE, BR, FR, IT, LU, NO)???

EDIT L.H.D = Left hand drive... :oops:
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Jag tror det är en miss av den som lagt ut detta, tror inte att det kommer något till T3, det är exluderat dessa länder. Hittils har det ju bara varit topp motorerna som fått uppgradering
av grålle1
Hänvisningen till polestar finns väl för alla modeller och motorer i web-tillbehörskatalogen, men så står det väl något om att kolla med polestar för tillgängliga uppgraderingar...
av grålle1
Dvs... Finns ej till T3 om man kollar på polestar. Och kommer väl tyvärr aldrig heller :-(
av pak7
Har mailat dom och frågat för en stund sen men det är dåligt med svar:(
Vill också ha chipning men det verkar va lönlöst där ja.
T3 är ju fan farligt svag vid omkörningar! Rena lotteriet om man hinner ju...Våran andra bil audi a4 med 150hk är ju rena raketen vid jämförelse.
av grålle1
Håller inte alls med, men det gäller att ha i rätt växel INNAN man börjar köra om, tycker den drar bra då..... fast jag upplever bilen så tyst och stabil så i början tyckte jag den var lite seg (innan jag kollade hastighetsmätaren).

Men oberoende vilket, fanns polestar så skulle jag nog köpa det :P
av pak7
Blev det bra eller?
Kostade?
Trist med motorgaranti och så bara.
Tycker att min är lika seg oavsett växel.visste jag inte att det var turbo hade jag aldrig trott det.
Min förra v70 2,4 t automat var ju också rena racern i jämförelse.
Den drog då i alla fall mer med varvet den...
Man ska inte behöva banka i 3an för att klara blåsa om i uppförbacke!
av Bonlo
Ja fortf ingen räcerbil men myyycket bättre än innan. Nu känner man mer vrid på alla växlar. 4500 kr :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Byta servo XC60

Har en 2011 XC60. Alla varningslampor för bro[…]

Hej, jag är ny här på forumet d&[…]

Stötdämpare bak

Jag säger. konvertera från nivoma[…]

Min fläkt gick igång i september fö[…]