Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av akevolvo
White skrev:Såg nu att det var främre rör du frågade efter, jag läste fel tidigare och trodde det var grenröret du undrade över.

Varför inte ringa till en Volvobutik och fråga? Dom BORDE ju kunna se vad skillnaden är.

Det är möjligen inte så att du kollat på främre rör till 740 och bil UTAN kat och till 940 är ju bil MED kat?

Bild
Bild
vad man ser på bilderna så verkar det bara vara att det sitter lambdasondurtag på ena röret kan det vara skillnaden?? på mitt rör sitter det urtag för detta men lamdan sitter på katten!! för isåfall kan man köpa vilket som på skroten ;-//
Användarvisningsbild
av White
Tungviktarn skrev:740 -90 vad det ju han skrev röret du visar är till en b230e/a/k
Precis det jag skrev också, att han kanske kollat på fel rör, alltså till en maskin utan kat?

akevolvo: Röret till 740 UTAN kat är ju inte uppdraget mot karossen där katten ska anslutas, som röret som är till bilar MED kat.
Användarvisningsbild
av akevolvo
White skrev:
Tungviktarn skrev:740 -90 vad det ju han skrev röret du visar är till en b230e/a/k
Precis det jag skrev också, att han kanske kollat på fel rör, alltså till en maskin utan kat?

akevolvo: Röret till 740 UTAN kat är ju inte uppdraget mot karossen där katten ska anslutas, som röret som är till bilar MED kat.
tack då vet jag vad skillnaden är (D)
Användarvisningsbild
av lennarte
White skrev:Som referens kan jag nämna att min 745 -89 med B230F och kat har det undre röret på bilderna.
Är det inte så enkelt som att det skiljer på 740 med och utan kat, 940 finns ju inte utan kat. Alltså, 740 och 940 med kat har samma rör och 740 utan kat har ett annat. Jag har ett ytterligare annat rör på min bil (B234 motorn med kat), det ser likadant ut , men är grövre och det är samma som på på motsvarande 940 modell (GLT 16V)

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av lennarte
Re: främre rör
av White Idag, 15:45

Jo, det är så jag skrivit tidigare med, att det är samma till både 740 och 940 MED kat, och ett annat till 740 UTAN kat. (Om jag nu varit otydlig?)
Vid närmare tittande så står det ju så.... :oops:
Det var nog jag som inte läste så noga :lol:

Mvh
Lennart
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]