- mån 20 aug 2012, 20:50
Dagens upptåg gör en ju inte lyckligare...
Ovanstående videoklipp är ju oförändrat idag efter verkstadsbesöket. Skräll. "Fixen" eller servicebulletinen från VCC har tydligen inte kommit ut än, så min servicetekniker har inte/kunde inte göra något.
Trimpanelen höger fram byttes, dock var denna tydligen transportskadad (visuell repa i klädseln), vilket upptäcktes när den var monterad. Givetvis är R-designpaneler inget som finns i drivor i GBG-trakten, således får jag återkomma vid ett ytterligare tillfälle för att få en ny panel.
Gneket i dörrar/B-stolpe verkar faktiskt ha blivit bättre efter någon ny typ av smörj på tätningar på samtliga 4 dörrar. Får bara hoppas att den stannar kvar på listerna och inte kladdar så mycket på händerna som den gjorde när jag parkerade/stängde VF och VB-dörr.
Tilläggas ska göras att jag fick en S60 Drive Automat som lånebil. Jag tyckte allt att S/S på automaten i rusningstrafik (extrema köer på Hisingen, som vanligt) fungerade tämligen kass. Den visste inte riktigt när den skulle slå av eller ha motorn igång. Till slut fick jag inaktivera S/S. Kanske lär man sig om man kör en sådan, jag hade dock inte pallat det tror jag.
The story goes on...
2005 P12 T5 AWD - Såld | 2012 Y352 D2 R-Design - Inbytt | 2015 Y381 D4 Sport - Inbytt | 2018 V426 T5 - Inbytt | 2021 V426 T6 Recharge R-design - Nuvarande