Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har min bil hoppat till steg 8 :D Men leveransveckan framflyttad till V37 :(
Avuriel skrev:
Nibbe skrev:Hur ser/vet ni om alla dessa steg på era bilar? Pratar ni med säljarna dagligen?
Hur lång tid tog det för er att få en orderbekräftelse från Volvo (eller får man den av säljaren?) efter att ni skrivit under säljarens papper?
Det är en funktion (hemsida) Minvolvo.volvocars.se tror jag. Där man efter att ha fått orderbekräftelse kan registrera sig med orderkundnummer för att se hur din order ligger till i tillverkningsprocessen. Tror det tog ca tre veckor innan jag fick den på posten från återförsälajren.
Tacktack :)
Ungefär hur länga ska jag vänta på att volvo skickar ett bekräftelsemail på att jag registrerat min bil?
Nibbe skrev:
Avuriel skrev:
Nibbe skrev:Hur ser/vet ni om alla dessa steg på era bilar? Pratar ni med säljarna dagligen?
Hur lång tid tog det för er att få en orderbekräftelse från Volvo (eller får man den av säljaren?) efter att ni skrivit under säljarens papper?
Det är en funktion (hemsida) Minvolvo.volvocars.se tror jag. Där man efter att ha fått orderbekräftelse kan registrera sig med orderkundnummer för att se hur din order ligger till i tillverkningsprocessen. Tror det tog ca tre veckor innan jag fick den på posten från återförsälajren.
Ungefär hur länga ska jag vänta på att volvo skickar ett bekräftelsemail på att jag registrerat min bil?
Jag antar att du fått ditt brev från ÅF? Och registrerat dig på hemsidan? Isåfall tar det bara några minuter tills du kan logga in och titta.
Avuriel skrev:
Nibbe skrev:
Avuriel skrev:Det är en funktion (hemsida) Minvolvo.volvocars.se tror jag. Där man efter att ha fått orderbekräftelse kan registrera sig med orderkundnummer för att se hur din order ligger till i tillverkningsprocessen. Tror det tog ca tre veckor innan jag fick den på posten från återförsälajren.
Jag antar att du fått ditt brev från ÅF? Och registrerat dig på hemsidan? Isåfall tar det bara några minuter tills du kan logga in och titta.
Suck! Jag lyckades väl göra något fel i vanligt ordning...
Det är ca 3timmar sedan jag registrerade menmen jag får vänta o se :(
Bilnörden skrev:Jag kunde inte logga in förrän i Måndags, imorgon ska bilen vara hos ÅF, tycks vara väldigt olika.
Skumt! Det tog bara ynka 2-3 minuter när jag registrerade min order på hemsidan tills jag kunde logga in och kolla.
Bilnörden skrev:När har det gått att se reg nr på min Volvo för er, finns under min profil?
Jag fick inte mitt Reg nr förränn min bil var nästan leveransklar och jag fick det utav min ÅF, bara ett par dagar innan jag ska hämta den. Det var i fredags, ska hämta ut den imorgon :P Men mitt Reg nr finns dock fortfarande inte inne på ''minvolvo''. Tror inte det kommer in förränn efter att bilen är levererad.
Registrerad blir du på Min Volvo när ÅF har registrerat den E-mail adress. Gick på några min för min del.

När det gäller reg.nr så synns inte det förrän bilen är levererad.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 43

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]