Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jepp då har man inhandlat en vinterbil.
Oväntat att man hamnar här på forumet..
Men lite probs var det =)

Elhissarna vill inte funka? men det verkar inte vara nån säkring för när man trycker på knappen så blinkar instrument belysningen lite lite så dom borde ju få fram ström? Nån som känner igen?

Sen är det bromsen tar väldigt långt ner =( och en lampa på instrument panelen lyser ibland men slocknar när man släpper gasen? eller om bilen lutar lite =)
Ser väl ut så här: (!) va kan det va för lampa? Trodde det var handbroms men den ser väl ut så: ( P ) ? eller?

En sista grej.. Temp mätaren verkar död.. nån som vet vad det kan va? eller får man köpa en ny extern mätare från biltema ....

Har inte kollat igenom alla säkringar än men men kommer uppdatera här så fort jag kika över dom!

// Benny
kobo_83 skrev: Ser väl ut så här: (!) va kan det va för lampa? Trodde det var handbroms men den ser väl ut så: ( P ) ? eller?
// Benny
Det där är bromsvarningen, iom att du säger att lutning påverkar lampan, har du överhuvudtaget kollat bromsvätskenivån?

/L
Loner skrev:
kobo_83 skrev: Ser väl ut så här: (!) va kan det va för lampa? Trodde det var handbroms men den ser väl ut så: ( P ) ? eller?
// Benny
Det där är bromsvarningen, iom att du säger att lutning påverkar lampan, har du överhuvudtaget kollat bromsvätskenivån?

/L
Jag trodde nästan det var det eftersom han tar så långt ner så lär det ju vara att nivån är lite för låg...
kobo_83 skrev:Jag trodde nästan det var det eftersom han tar så långt ner så lär det ju vara att nivån är lite för låg...
Hur gick det med pärlan?
Har du fåt ordning på "felen"?
av kobo_83
Nja..
tempmätaren verkar som at han vill men inte orkar =)
och elhissarna... vem behöver elhissar mitt i vintern =)

broms problemet har jag lyckas kommit fram till att han läcker bromsvätska men jag vet inte vart.. ska gå igenom hela systemet imorgon och se om jag kan hitta nån läcka.. verkar dock som att han bara läcker ibland! och ur ena bromsröret på vätske behållaren så sjunker det bara så tills nivån är strax under ena röret!

förstår ni?
av Ulph
kobo_83 skrev:Nja..
tempmätaren verkar som at han vill men inte orkar =)
och elhissarna... vem behöver elhissar mitt i vintern =)

broms problemet har jag lyckas kommit fram till att han läcker bromsvätska men jag vet inte vart.. ska gå igenom hela systemet imorgon och se om jag kan hitta nån läcka.. verkar dock som att han bara läcker ibland! och ur ena bromsröret på vätske behållaren så sjunker det bara så tills nivån är strax under ena röret!

förstår ni?
Elhissar är aldrig fel kan ja säga :roll: Iaf inte om man är ett äkte 300 freak 8)

Är inte så hemma på det här med bromsarna och bromsvätskan.
Men har dock lyckats fixa min förra 360, hade läckage på den och det fixades sig efter att jag tog å skruva upp och stänga alla broms slangkopplingar som fanns fram i.
Användarvisningsbild
av vetten
Ibland så kan det läcka bromsvätska bakåt in i bilen genom axeltätningen in till bromspedalen, kan vara lite lömskt att hitta men kollar du under instrumentbrädan så borde det synas :shock:

vetten

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]