- tor 16 aug 2012, 10:02
Jag vill påstå att någon tolkningsfråga förekommer inte när det gäller vad Volvo specificerar. Hur många mjukvaror det finns är en fråga om tekniska definitioner som enbart Volvos utvecklare känner till. I samma fysiska datorenhet kan köras en eller flera mjukvaror samtidigt - det finns ingen som helst möjlighet för andra än programmeraren och liknande att veta. Så när man i en text som vänder sig till en kund talar om mjukvaran i ett realtids flerprocessorsystem kan man inte avse något annat än en övergripande benämning på all mjukvara.
Dock misstänker jag starkt att någon i Göteborg räknat ut att det blir för dyrt att verkligen leva upp till vad man lovar, varför man stryker de mest tidskrävande (dyraste) delarna, hoppas att få märker det och att de som gör det gnäller på den de har framför sig, alltså teknikern hos ÅF. Det är ju ingen som servar bilen på fabriken i Göteborg.
Dock misstänker jag starkt att någon i Göteborg räknat ut att det blir för dyrt att verkligen leva upp till vad man lovar, varför man stryker de mest tidskrävande (dyraste) delarna, hoppas att få märker det och att de som gör det gnäller på den de har framför sig, alltså teknikern hos ÅF. Det är ju ingen som servar bilen på fabriken i Göteborg.
Anders, XC90 D5 AWD Inscription 2019.