Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag lämnade in bilen för mjukvaruuppdatering för nya IOS 5,1,1 då ngt gick snett och det blev tyst i bilen, dom hade in bilen 5 ggr vid olika tillfällen utan att få till det.
4 gången sade jag att jag skulle på sem om 1 vecka och att åka i en tyst bil med barnen var inget alternativ, på fredagen när jag gick på sem så hade dom haft bilen hela dagen utan att få ljud i den, då fick jag en gratis hyrbil av verkstaden i 2 veckor medans jag var på sem och varje gång jag hade in bilen fick jag gratis lånebil.
Det kan skita sig även för en storverkstad, all heder åt helmia även om det inte gick bra den gången så kommer jag att lämna in bil där i fortsättningen oxå.
Ps jag behövde inte betala för uppdateringen heller Ds :)
Jag tycker att du ska fråga dom vänligt hur ni ska lösa detta, kanske nämna ngt du behöver/ vill ha gjort på bilen.
I fallet med bilverkstad är det konsumenttjänstlagen som träder i kraft, och är dessutom tvingande precis som konsumentköplagen.
T.ex så måste verkstaden avråda från arbeten som inte har en rimligt ekonomisk nytta.

I ditt fall så har ju verkstaden haft flera tillfällen att avhjälpa fel/problem och i normala fall då räknat som "problemet löst".
Stå på dig oavsett, eftersom problemen kvarstår. Hutlösa verkstadspriser på våra bilar är skittrist (trots värdelös kvalité från fabrik :-(O))
Krävs nog lite expertis för att avgöra en sådan tvist. Hoppas det löser sig ordentligt utan strul.
Ärendet har rullat vidare till att häva köpet så vi får se vad som händer nu, hur dom ställer sig till återbetalning och hur mycket dom vill ge. De lät på volvo pv som att de är lokal förhandling med firman som gäller. Inga av problemen är lösta än utan de bara fortsätter och fortsätter hela tiden.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]