- sön 26 aug 2012, 17:05
Får väl lägga upp en lite tråd jag med! inte världens mest intressanta bil men ändå. behövde en bra bruksbil då vi har en 855 95 o en v70 02 som kräver lite rep då o då. gillar bakhjulsdrift så vad kan vara bättre än en RIKTIG volvo. gillar automat o tyckte färgen var trevlig så det var bara o slå till. förra ägaren har tvättat o vaxat under sina 9 år men inte varit så noga med det mekaniska. första åtgärd blev ny kamrem, den gamla var nära att gå sönder, lite nya packboxar med så det blev tätt. vevhusventilationen blev rengjord den med, hmmm, stift med 2mm avstånd? byte där med. nya vita blinkers e aldrig fel, bakljusen kommer snart med, bara jag hittar dom, nytt handtag till bakluckan gjorde susen. ny plåt vid torkarna i samma färg på skroten inhandlades, men men, när jag kom hem så var det ju en mörkare kulör o från en 740 så det stämde inte med listen. en vinge skall skaffas( gillar stuket när den sitter där) förardörrens elhiss funkade inte, så det e nuvarande projekt, tur det finns bilskrotar! har mekat med många bilar genom åren, men shit vad billigt o enkelt det e o äga en 940, helt sjukt. kommer mera under resans gång, finns mycket som skall fixas på bilen.

bmw forever