Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av dalldall
Får väl lägga upp en lite tråd jag med! inte världens mest intressanta bil men ändå. behövde en bra bruksbil då vi har en 855 95 o en v70 02 som kräver lite rep då o då. gillar bakhjulsdrift så vad kan vara bättre än en RIKTIG volvo. gillar automat o tyckte färgen var trevlig så det var bara o slå till. förra ägaren har tvättat o vaxat under sina 9 år men inte varit så noga med det mekaniska. första åtgärd blev ny kamrem, den gamla var nära att gå sönder, lite nya packboxar med så det blev tätt. vevhusventilationen blev rengjord den med, hmmm, stift med 2mm avstånd? byte där med. nya vita blinkers e aldrig fel, bakljusen kommer snart med, bara jag hittar dom, nytt handtag till bakluckan gjorde susen. ny plåt vid torkarna i samma färg på skroten inhandlades, men men, när jag kom hem så var det ju en mörkare kulör o från en 740 så det stämde inte med listen. en vinge skall skaffas( gillar stuket när den sitter där) förardörrens elhiss funkade inte, så det e nuvarande projekt, tur det finns bilskrotar! har mekat med många bilar genom åren, men shit vad billigt o enkelt det e o äga en 940, helt sjukt. kommer mera under resans gång, finns mycket som skall fixas på bilen.Bild
av dalldall
japp blir det o sidoblinkersen kommer snart på, funderar på fälgar, snart vinter förvisso, hade varit kul med nån snygga volvo original 16 eller 17 tum. även skinn så fort det dyker upp nåt lämpligt, diggar denna färgen starkt, en maskinpolering så blir det kanon, finns lite rost utanpå fast inte mycket alls, även under behöver svetsen leka lite.
av dalldall
jo finns lite rost fast inte så mycket, retar mig på rosten på insidan på rutramarna! har haft samma rost på många 740, hopplöst o få bort ordentligt!
av dalldall
såååå då var det dags med lite uppdatering, inte ofta eftersom det inte händer så mycket med bilen tyvärr. har bara ett garage med värme nu o där står en annan bil o väntar på kärlek. har iallafall bytt vattenpump o kamrem o den undre pumpen o lagat ena bärarmen bak. skall byta stödlager o laga lite rost i en tröskel o under batterilådan med snart. fick iallafall satt i en snyggare ratt idag, hmmmmm, man slår väl ihjäl sig mot den om man krockar? känns liiite konstigt o köra bil utan airbag faktiskt, fast inte så ofta den rullar.Bild
av umekille
får man byta ratt hur som helst än?
skall inte airbagen vara kvar ?
dem gnäller ju på om lampan lyser numer
av Landin
Finns motstånd att sätta in som lurar bilen att tro kudden är kvar
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Landin skrev:Finns motstånd att sätta in som lurar bilen att tro kudden är kvar

Jo, men det är ju rätt enkelt att se att ratten på bilen ej har krockkudde :P
Ett alternativ är ju förståss att montera orginalratten innan bes. (med motstånd för att släcka lampan)

Jag vet inte om dom faktiskt bryr sig så länge lampan inte lyser, men enligt "lag" ska bilar försedda med krockkudde ha fungerande sådana.

Tryckluft är bra till många saker. De[…]

Snowcap volvo 240

Någon som har tips på hur man monterar[…]

Du pratar om fejk NGK tändstift utan att n&au[…]

Wifi

Åsså måste man öppna intern[…]