Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Norrland84
Hejsan undrar bara om de går ställa ladd trycket på turbon på min bil ?? Om inte vad måste jag göra för att ställa upp det och vart gör man de ? Eller köper man delarna ?
Tacksam för svar
Med vänlig hälsning,
Skägget skall du trimma motorn skall du optimera.
Köp BSR alt annat optimerings program och tanka 98 oct och var nöjd i 2-4 veck sen så tycker du att skutan är slö...
av JohnB
Bor du nära Umeå så sväng förbi PJ-Performance så laddar Per in en programvara som ger dig en betydligt trevligare bil. Tror att vi har rabatt där via forumet. Optimeringen kommer från autotech så det är väl beprövade grejjor. Jag handlade optimerade mjukvaror till mina bilar av honom och det var väl investerade pengar. Med tanke på ditt användarnamn så antog jag att du bor i norra sverige och då borde ju Umeå inte vara allt för långt bort :-)

/John
av JohnB
@Oldtimersmc, visst är det sjukt hur snabbt man tar sin optimerade bil för givet och tycker att s***n vad slö den är och räknar sedlarna i plånboken för att se om man kan stoppa in något värre under huven :twisted:

/John
Jag har köpt en V70 som är chipad med BSR följde med dosa och kablar
även avgassystem BSR.. vissligen räknas jag till gubbåldern men
jag tycker bilen är för pigg efter att kört en v70 2,0 automat i två år
och sätter sig i denna ( Manuell ) och inte få fäste på asfalt vid rödlysen
på ettan eller tvåan är inte roligt

men allt är till tycke och smak
Björkman skrev:Jag har köpt en V70 som är chipad med BSR följde med dosa och kablar
även avgassystem BSR.. vissligen räknas jag till gubbåldern men
jag tycker bilen är för pigg efter att kört en v70 2,0 automat i två år
och sätter sig i denna ( Manuell ) och inte få fäste på asfalt vid rödlysen
på ettan eller tvåan är inte roligt

men allt är till tycke och smak
Du har ju anti-spinn :D
av JohnB
@Björkman: Min gamla V70 -99 spann ju som en tok vid rödljusen om var lite oförsiktig med gas&koppling och då hade jag sugisen på 140hp så jag förstår vad du menar. Lösningen för mig heter AWD :D .

/John
Hej.. ingen anti spin här inte.. jag ska prova köpa nya däck på måndag.. misstänker att mina är gamla och hårda..
John.. min v70 2,0 jag hade tog 20 minuter att göra en omkörning :oops: fick nästan putta på

Ja de försvann av sig själv då jag[…]

Kina har visst 85% av världsmarknaden fö[…]

Grön laddningsindikering

Tackar!

Tror du har något fel med solenoiden på[…]