I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Davv3
Hej!
Har nyligen skaffat mig en Volvo c30 t5 2007.. Tänkte höra om någon kan tipsa om något bra öppet sportluftfilter?
Har hittills bara hittat tex BMC CDA Luftburkskit som tex Autotech säljer.. finns det något annat ?

MVH Davve
Davv3 skrev:Hej!
Har nyligen skaffat mig en Volvo c30 t5 2007.. Tänkte höra om någon kan tipsa om något bra öppet sportluftfilter?
Har hittills bara hittat tex BMC CDA Luftburkskit som tex Autotech säljer.. finns det något annat ?

MVH Davve

Grattis till din nya bil. :-)-)

Jag skulle i alla fall inte rekommendera ett "öppet" filter då motorn suger en massa varmluft under huven vilket inte är bra,
BMC-CDA boxen är en "sluten" box och är i det sammanhanget bättre, sen kan jag tycka att priset för den är för högt, men det är jag. :roll:
Skulle nog köpa mig ett "panel" filter av känt fabrikat till original boxen i stället typ K&N, BMC, BSR, mm....

Några större ljud upplevelse kommer du nog tyvärr inte få varken med "panel" filtret eller CDA boxen.
Du kan ju plocka bort dämpmattan under huven så hör man lite mera från turbon och dumpljudet. 8)

//mvh
K&N filtret som passar i originalboxen funkar klockrent, olja inte in det för mycket bara och låt det torka ordentligt, ja du kommer att höra lite av "Dumpljudet" men inte så det stör, det blir inte så mycket "pysssss!!!" men tillräckligt :lol:
B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]

Justera dimljus V90-18

Insex underifrån i ett hål,minns ej st[…]

V60 D3 tillverkad 2018 03.

Kan man med hjälp av motorns serienummer, art[…]