Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

MartinS skrev:Är det ingen som sett en bensinare för provkörning eller har den inte släppts med T-motorer ännu?

/Martin

Dom finns, Det är ju redigt skumt att ingen av ÅF vågar köpa in för provkörning.
Avuriel skrev:
MartinS skrev:Är det ingen som sett en bensinare för provkörning eller har den inte släppts med T-motorer ännu?

/Martin

Dom finns, Det är ju redigt skumt att ingen av ÅF vågar köpa in för provkörning.
R U sure? Har bensinarna släppts? Har inte sett någon någonstans, inte en på Volvo Showroom...
Mawa71:
Bensinarna är släppta, Eller i alla fall T3 och T4. T5 (5-cyl) släpps väl senare i höst...
Har själv beställt en V40 T4 med leverans om några veckor. Har dock inte hittat någon för provkörning hos någon ÅF.

Så köpte bilen helt oprovad, Bara testat T4-motorn i en S80, så ska bli spännande att se hur motorn presterar i en V40...
ricopet skrev: Så köpte bilen helt oprovad, Bara testat T4-motorn i en S80, så ska bli spännande att se hur motorn presterar i en V40...
Vem tror du inte köpte oprovat? :lol:
Fick se bilen IRL först tre månader efter beställningen undertecknades och kunde provköra för fyra månader efter beställning. Nu har vår bil stått hos handlaren sedan i tisdags och på måndag får vi den :-)-)
MartinS skrev:Jag är så förbenat trött på den här dieselhysterin... Ursäkta snedsprånget..

/Martin
Ok!
Men jag lägger nu mina sparade pengar från en törstig bil (V50T5) till en snålare (v60D3) bil på annat som är viktigare i livet än att gasa på vägarna.
Senast redigerad av 1 Lazy, redigerad totalt 0 gånger.
Mawa71 skrev:
ricopet skrev: Så köpte bilen helt oprovad, Bara testat T4-motorn i en S80, så ska bli spännande att se hur motorn presterar i en V40...
Vem tror du inte köpte oprovat? :lol:
Fick se bilen IRL först tre månader efter beställningen undertecknades och kunde provköra för fyra månader efter beställning. Nu har vår bil stått hos handlaren sedan i tisdags och på måndag får vi den :-)-)
Köpte också bilen oprovad... redan V.16 och nu står den snart runt knuten och väntar...
Har inte ångrat köpet en enda gång trots att man fick vänta på att få se & köra denna underbara och snygga bil.
Ynot skrev:
MartinS skrev:Jag är så förbenat trött på den här dieselhysterin... Ursäkta snedsprånget..

/Martin
Ok!
Men jag lägger nu mina sparade pengar från en törstig bil (V50T5) till en snålare (v60D3) bil på annat som är viktigare i livet än att gasa på vägarna.
Ok!

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]