- tor 23 aug 2012, 14:03
#674656
Den verkliga skillnaden i bränsleförbrukning idag mellan t.ex. D2 eller t.ex D4 är inte enormt stor. Men skillnaden i fartökningskapacitet 80-120 är större. Med dagens bränslepriser blir ju inte själva merkostnaden i detta fall för bränslet så stor att det ensamt påverkar bilköparnas beteenden. Men i framtiden blir det sannolikt ändring på det.
Gourmand skrev:/.../Mycket bra att folk numer tänker på annat än det fåniga 0-100-snacket som var måttet förut.Verkligen. Mer relevant är 80-120-snacket... Eller annat valfritt fartökningsområde som täcker ens behov. :mrgreen:
Den verkliga skillnaden i bränsleförbrukning idag mellan t.ex. D2 eller t.ex D4 är inte enormt stor. Men skillnaden i fartökningskapacitet 80-120 är större. Med dagens bränslepriser blir ju inte själva merkostnaden i detta fall för bränslet så stor att det ensamt påverkar bilköparnas beteenden. Men i framtiden blir det sannolikt ändring på det.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."