- tor 23 aug 2012, 14:16
#674662
silas skrev:ja, väldigt svår avvägning det där... för Polestar och Volvo.../PHperhall skrev:Tycker inte det är märkligt att Volvo backar, kan ju va så att det är fler o fler som upptäcker att en D3 som är 25 000 billigare än en D5 för 8900 blir snabbare än en D5. Argumentet "det är ju sammma motor i grunden" håller ju inte eftersom det ju var det från början. Då borde ju alla med den motorn ha 230 hk/460 Nm från början.../PHSamtidigt är det väl en risk att de som vill uppgradera D3 går till konkurrenterna istället. Det är ju som sagt lättförtjänta pengar de gör. Undra hur de gör nästa år om de tappar för många D3-4 kunder som uppgraderar samtidigt som D5 försäljningen ej påverkas. Då kanske vi med D3 MY12 har långnäsa om vi valt polestar.
D3 ägarna betalar ju ändå priset att de får vänta ett år. Jag tycker nog att det är ett märkligt beslut de tagit när de stryper effekten på optimeringen. Varför inte ha 2 alternativ isf. med olika prissättningar. Kanske man borde ha lite is i magen.....
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24