Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
av MrMupp
andreas_lofgren skrev:Släktskapet mellan 9-5 och 9000 är något du inbillat dig. Det ÄR inte samma motorer, inredning, växellåda, hjulupphängningar, bottenplatta, elektronik, eller nånting. 9-5 är baserad på Opel Vectra, en bil som inte har en skruv gemensam med den Lancia Thema/Fiat Chroma/Alfa 164 bas som 9000 bygger på. Att vissa delar ser likadana ut är en designfråga, man har velat föra med ett släktskap från tidigare modeller. Ingenting passar från en 9000 om du försöker montera det i en 9-5.
av Cox
Men kan någon Moderator stänga denna skit tråd, som knappast tillför något sedan den har spårat ur totalt.
Det är sådan här trådar som sabbar forumet, som annars är det bästa forum jag stött på. MrMupp växupp, kan man inte diskutera utan personangrepp så låt bli....
av MrMupp
Cox skrev:Men kan någon Moderator stänga denna skit tråd, som knappast tillför något sedan den har spårat ur totalt.
Det är sådan här trådar som sabbar forumet, som annars är det bästa forum jag stött på. MrMupp växupp, kan man inte diskutera utan personangrepp så låt bli....
Håller med dig, stäng tråden och sudda ut den.

Men jag är knappast ensam om personagreppen i denna tråd. Andreas leker översittare och det suger svårt. Eller har jag inbillat mig det också?
av MrMupp
Jag är för det!

Dessutom har jag sålt Saaben och kör Volvo nu, plus att Saab Automobile gått till himlen som bilmärke. Så vilka Saabmodeller som liknade varandra eller inte är ju egentligen totalt onödig information.
av Lövet
Svaret från Saabforumet är alltså:

-Skärmblinkers
-Främre läslampa
-Knapp till varningsblinkers
-Minnesknapparna till elstol
-Låspigg undersida dörr

är delar från 9000 som sitter i 9-5.
av Lövet
Nej för den är inte samma vilket är förklarat flera gånger nu. Ventiler, kolvar, vevstakar, ventilfjädrar, insug, avgassamlare, turbolayaout, hela motorstyrningen, toppgjutning med kanaler, oljepump osv är helt andra på T7 motorn som sitter i 9-5 jämfört med T5 motorn i 9000.

Nu låser vi det här eftersom diskussionen inte är i närheten av ursprungsämnet som handlar om V70II vs 9-5
Den som har en bra motivering till att den ska öppnas igen kan pma valfri moderator eller admin.
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]