Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara att startmotorn är lite defekt och drar för mycket ström så att motorsystemet inte får tillräckligt. Har du provat med starthjälp från en annan bil, prova det men sätt då inte minuskabeln till batteriets minuspol utan direkt till motorns gods. Hjälpbilens motor skall vara igång när startförsök görs.

Mvh GK
av vegarols
Har prøvd med booster , men etter jeg har kjørt, så starter den med en gang av og til, ellers er det plutselig ikke gnist i det hele tatt
Användarvisningsbild
av erikn
Det är ju inte säkert att det går fram spänning till t.ex. relä för bränslepump när du kör på startläge. Eller bränsle/tändnings-boxar.
av 940turbo
tändningslåset kan det vara ja låter mer som det... har du någon skrot i närheten du kan plocka delar själv på ? lär ju inte kosta mycket med plattan bakom, går ju ta bort från själva låset, eller jag fel ute nu ?
av NilsO
Det finns en kontakt i motorrummet för att köra startmotorn. Lägg ur växeln(!!!) slå på tändningen (läge II), och anslut den kontakten till "+". Startar motorn då är det rätt säkert problem i tändplattan bakom tändningslåset. Den är ganska lätt att byta – man tar av panelen över förarens fötter, drar av den stora kontakten och lossar två skruvar.
av NilsO
Det är ett löst kontaktstycke, egentligen tvåpoligt men med bara en ledning (röd brukar den nog vara). Det sitter nog på vänster sida (förarsidan) framme i motorn, på insidan av framskärmen, lite bakom strålkastaren. Man kopplar det till batteriets pluspol med en bit ledning. Då går startmotorn oavsett vilket läge nyckeln står i. Obs igen: Lägg ur växeln :)
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]