Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roblon
hej

Efter att ha läst denna tråd

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... highlight=

och flera andra här på forumet gick jag ut och kollade om det kunde vara jordfel på min abs pumpmotor också. Upptäckde då att kablarna till den lilla kontakten var alldeles spruckna och trasiga. Jag har volt och jord i kontakten på kretskortet, samma på den stora kontakten. Men när jag sätter in kontakten från pumpmotorn och mäter på de spruckna kablarna har jag ej spänning till pumpmotorn. Mäter jag i mellan hålen i kontakten från pumpmotorn får jag kortis.

Vet nån om man kan öppna pumpmotorn och byta kablar? Eller har någon förslag på vad jag ska göra? Det sitter två torxskruvar under plastkåpan på motorn, kan man byta bara motorn eller måste man byta hela "klumpen."

Det konstiga är att ibland slocknar lampan trots detta tillstånd. När jag kollade felkoderna sa den att givare vänster bak ej kontakt. Har nu bytt bägge givarna bak och jag får förändringar i motstånd när jag snurrar på hjulen så det bör inte vara givarna/kransarna.

Tacksam för alla svar och ideér

//Robban
av roblon
Glömde, bilen är en 855 2.5se -96:a

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]