Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

teddysoft skrev:Sant det ni säger, men man lär sig utav sina misstag :) ...

Är ju fortfarande en rookie när det kommer till större projekt på bilar,
åtgärdar det jag kan så man klara besiktningen.

Men det är ju bättre som det har blivit i stället för ett stort gapande hål :)

+1 :-)-) Helt rätt
Jodå det går väl an :) , fick på vinterdäckena igår och nu ikväll på väg hem från västerås så dog en sidomarkeringslampa (vänster fram) så det blir att fixa en ny sådan imorgon.

Har haft rätt så mycket att göra den senaste tiden, började med styrketräning för två veckor sedan (3 dagar i veckan) och frugan o dottern tar upp väldigt mycket av tiden.

Planerna med bilen just nu är att fixa handbromsen och felsöka vart det läcker olja ifrån (tror det är ifrån turbon),
det är inte mycket men till och från så luktar det bränd olja men det finns aldrig några oljedroppar på marken och underredet är rent ifrån olja.
Hej, snyggt resultat.
ett par tips:
-Svetsa inte med MIG svets utomhus, skyddsgasen blåser bort , det blir mycket enklare och snyggare inomhus.
-Slipa bort galvaniseringen, men gör inte plåtkanten för tunn, använd sandpapperslammeller i vinkelslipen istället för slipskivan.
-Andvänd en plåtfalstång till kanten på plåtbiten så blir det enklare att passa in och svetsa.
-Spruta in ordentligt med rostkydd i balken.
TorxE14 skrev:Hej, snyggt resultat.
ett par tips:
-Svetsa inte med MIG svets utomhus, skyddsgasen blåser bort , det blir mycket enklare och snyggare inomhus.
-Slipa bort galvaniseringen, men gör inte plåtkanten för tunn, använd sandpapperslammeller i vinkelslipen istället för slipskivan.
-Andvänd en plåtfalstång till kanten på plåtbiten så blir det enklare att passa in och svetsa.
-Spruta in ordentligt med rostkydd i balken.
Tackar :)

Som sagt så är jag ny till vissa reparationer och lär mig allt eftersom tiden går.
Det var bra tips, får tänka lite extra på dem nästa gång jag skall göra sådant arbete :-)-)
Sent svar men jag lever fortfarande 8)

Just nu händer det knappt nått med bilen, min fru har börjat jobba och dom ringer hela tiden till henne så det blir väldigt mycket kvalité tid med min dotter och väldigt tidiga mornar (05:00) :) ..
Sen kör jag fortfarande med styrketräningen fast nu 4 dagar i veckan, börjar få lite muskler nu och gravidmagen är 95% borta :mrgreen: ..

Men som sagt så börjar det bli tid att försöka fixa bilen inför besiktningen nu i januari/februari, har inte fått tummen ur arslet än så p-bromsen skall fixas och nya belägg runtom snarast.

/Ted
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
230fk går snålt

Detta är enda jag hittat på hur man m&a[…]

Rostskyddstips

Owatrol och Fluid-film är välkända […]