Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eliasb
Hej alla
Har köpt en 440 gl-89 som lite slit o slängbil ,Min fråga !efter man stängt av motorn låter det ett susande ljud
under motorhuven (låter som fläkten startar) men det gör den ej.
kommer från övre delen av motorrummet ,slår man på tändningen igen och sedan vrider av
tystnar ljudet! finns det någon som har en aning vad det kan vara,Bilen startar och går hur bra som helst!

Mvh Patrik
Användarvisningsbild
av vetten
Dom flesta av 400-serien har en elektrisk extra vattenpump som brukar surra en stund efter att man sängt av motorn, den sitter på förarsidan ganska långt ner i motorrummet och fungerar som du beskriver att den går en stund efter att motorn stängts av men om man vrider på tändningen igen och sen stänger av så brukar även vattenpumpen tystna. En del av de tidiga modellerna har också en fläkt som ska kyla insprutarna och den sitter bredvid den vanliga kupefläktens luftintag, vet inte om den brukar gå en stund efter avstängning då jag inte haft någon 400-bil med den utrustningen.
Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]