...

Moderator: Moderatorer

Jo det vore "en nåd att stilla bedja om" och jag tror att för varje bilist som då blir bötfälld så kommer ett stort antal bilister att börja sköta sig då det markerar att dåligt uppförande i trafiken är dyrt.

Mvh GK
av llesrof
White skrev:Tja, vad ska man säga...
Bara att konstatera att vägarna i Sverige blivit laglösa och fulla av dårskap. Kanske borde farbror polisen roa sig mer med beteende-
övervakning på vägarna...
Det tycker jag också. Då får ju vissa något att gnälla över i andra trådar när bylingen haffad den för att de åkt runt och börnat på stan :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Camel
White skrev:Tja, vad ska man säga...
Bara att konstatera att vägarna i Sverige blivit laglösa och fulla av dårskap. Kanske borde farbror polisen roa sig mer med beteende-
övervakning på vägarna...
Instämmer fullt ut. Men nej, det sker inte. Det är nästan bara ett enda beteende som aktivt övervakas: hastighetsöverträdelse. Bra i vissa lägen men barnsligt och naivt i andra. Till detta kommer att polisen sätter resurser på det som är mätbart för att få till bra statistik (ex. blås). Givetvis bra att polisen försöker sätta åt rattfyllon men då bör de kolla på platser där de kör. I området där jag bor står de konsekvent på "fel" ställen. För att få bra statistik kanske?
*pettson* skrev:/.../Jag lugnade mej skapligt och ringde polisen och berättade om beteendet. Dom har bilsorten, modellen och regnumret, samt ett signalament. Dom lät väl inte särskilt intresserade, men jag har gjort det jag ska. Jag hoppas flera ringde./.../
Jag tycker *pettson* visat enormt står förmåga till besinning. Att bli utsatt för idoter av denna kaliber är inte roligt. Men av polisen blir det ingen hjälp i dessa lägen. Mycket jobb och lite bidrag till statistiken...
Användarvisningsbild
av 3lias
Aaa vad kan man säga...?
Den sista idioten är inte född än ??:-/

Jag har införskaffat en GoPro HD kamera. Dels är det ett bra hjälpmedel OM olyckan sulle vara framme och så får man med dessa idioter på film som man kan lägga ut på nätet. Kanske inte rätt rent moraliskt men...
Jag anser att, kan dessa idioter riskera andras liv och egendom så är det inte mer än rätt.

Vill gärna läsa fler historier. Keep up the good work!!!

P.S Jag är nog ingen ängel själv men vet vart och när man kan använda åtminstone hälften av hästarna man har under huven.
Jag är nästan säker på att den *pettson* råkade ut för var påverkad av något, och då menar jag inte av alkohol.
Drograttfylleri har ju tyvärr ökat ganska ordentligt på senare år (låt vara att polisen har blivit bättre på att ta dom), har t.o.m. gått om vanlig rattfylla på många ställen.
Vet att lastbilschaufförer och bönder inte har hög status hos vissa ute på vägarna men när man e ute på vägarna och kör spannmål med traktor och kärra får man se många konstiga manövrar, minst sagt... Har flera saker jag kan ta upp.
Ofta räcker det inte att ligga bakom med lagom avstånd och vänta på att köra om utan helst ska man ligga så nära att man ligger med motorhuven så gott som under kärran och så att man inte syns i sidospeglarna.
Köra om trots mötande trafik är helt naturligt för en traktor går ju inte så fort och heldragna linjer är helt okej att köra över, skymda krön och böjar utgör inte heller något hinder.
En bil behöver mera plats vid möte än en traktor, den är ju ändå byggd för att gå i markerna så det gör ju inget om den kör i diket.

Ett tack till dem som har vett nog att köra till kant när de möter en maskin som tar upp nästan hela vägen. :-)-)

Finns många mer exempel.
jag har kört lastbil nu under en månad både me och utan släp/trailer hua d är skrämmande hur vissa beter sig skall fram till varje pris , tänk bara på att en lastbil väjer inte åt sidan för att vägen smalnar av vid ex 2 - 1 väg en vacker dag sitter dom där i vajerräcket, eller vid vägarbeten där man måste ner mycke i fart för att kunna ta sig igenom på vissa ställen då kommer en vettvilling å ska klämma sig emellan...
Användarvisningsbild
av vetten
Idag blev jag väldigt irriterad på en busschaffis som slog på blinkersen när jag var mitt för bussen och svängde ut fast hon måste ha sett mej i backspegeln, till saken hör att just där så gick vägen ihop till en fil från två pga. ett övergångsställe och hade inte jag kört min korta Rav4 samt förstått att hon inte tänkte ta någon hänsyn till mej, så hade det blivit en sammanstötning, att hon sen trängde sej förbi mej i vänsterfilen så fort hon kunde och det riktigt nära samtidigt som hon gav mej fingret.
Man blir så jävla trött.
Har själv kört både stadsbuss och tradare i min ungdom så jag vet att så gör man inte, men det är klart att det var lugnare i trafiken för 30 år sen.
Men jag blev jävligt upprörd och irriterad på detta uppträdande av ett "proffs" När jag jobbade som yrkeschaufför så försökte man alltid hjälpa och uppträda just i trafiken och försöka vara ett föredöme men sånt verkar ha försvunnit helt nu :evil:
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 552

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

V90 Meka själv